La Diputació de Barcelona ha realitzat un estudi per a la construcció d’un itinerari per a vianants a la carretera BV-2002 des de la cruïlla del barri de Sant Roc de Sant Vicenç dels Horts i l’estació de FGC de Santa Coloma de Cervelló. L’estudi ha estat presentat pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, a l’alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, i el de Santa Coloma de Cervelló, Gerard Segú
El treball analitza les problemàtiques existents i busca la millor alternativa per donar continuïtat a l’itinerari de vianants ja existent entre el pont sobre la riera de Torrelles i la cruïlla amb el barri de Sant Roc, i estendre’l fins a l’estació de FGC de Santa Coloma de Cervelló.
El document presenta dues possibilitats analitzant els pros i contres dels dos marges de la carretera, tot i que l’estat actual de cadascun d’ells és diferents. Per un costat, es pot perllongar l’itinerari a través del marge dret de la carretera amb una nova vorera al polígon industrial. L’altre alternativa es continuar el recorregut a través d’un nou camí al llarg del marge esquerra seguint el Canal de la Dreta del Llobregat.
A partir d’aquest estudi, els dos ajuntaments podran analitzar les dues propostes i poder decidir quina de les dues opcions escullen per al nou itinerari per a vianants.
Visita obres de seguretat viària a la BV-2002
En aquesta visita a les dues poblacions del Baix Llobregat, el diputat Jordi Fàbrega, ha realitzat una visita a les obres de millora de la seguretat viària que la Diputació de Barcelona ha realitzat en aquesta carretera BV-2002.
A Santa Coloma de Cervelló, acompanyat de l’alcalde, Gerard Segú, ha visitat les obres realitzades a l’entorn de la Colònia Güell, classificat com a tram de concentració d’accidents (TCA), i que han comptat amb una inversió de 102.804 euros. En aquest punt de la carretera, que té una intensitat mitjana de 24.000 vehicles/dia, les obres han consistit en l’eliminació d’un pas de vianants al mig del tram per construir-ne un de nou amb regulació semafòrica a la cruïlla de la BV-2002 amb l’entrada a la colònia pel carrer de Ferran Alsina.
També s’han millorat els itineraris de vianants amb l’ampliació de la vorera del marge de la colònia i la vorera que hi permet l’accés. Aquesta ampliació de la vorera ha estat possible gràcies a l’espai guanyat per l’eliminació d’un carril de desacceleració en sentit Sant Boi i que s’usava inadequadament per certs vehicles per saltar-se el semàfor.
El projecte ha contemplat, així mateix, la construcció d’un nou pas de vianants amb refugi a la rotonda de la carretera amb el carrer de Lluís Companys, la construcció d’una mitjana física que inclou el refugi del pas de vianants proper a la cruïlla amb el carrer Ferran Alsina, amb millora e la senyalització horitzontal amb un no zebrejat central que redefineix l’amplada dels carrils de circulació. També s’han redistribuït els embornals de drenatge de la carretera i adequat l’enllumenat públic existent a la nova geometria de la via.
Millores a Sant Vicenç dels Horts
Les obres realitzades en els trams de la mateixa carretera BV-2002 en el terme de Sant Vicenç dels Horts, considerats també TCA i que el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat ha visitat acompanyat de l’alcaldessa, Maite Aymerich, han consistit en la implantació de noves barreres metàl·liques en trams no protegits amb risc de sortida de la via, així com de sistemes de protecció de motoristes en revolts perillosos.
També s’ha col·locat una barrera de formigó continua en el tram adjacent a la via i la implantació de captafars catadiòptrics sobre barreres laterals, limitant-se la velocitat en proximitat d’accessos, interseccions i revolts pronunciats, limitant-se també els girs a l’esquerra. Pel que fa a la senyalització horitzontal, s’ha pintat la mitjana central zebrada o doble línia en eix de calçada, amb l’objectiu de reforçar la separació de fluxos de trànsit i reduir l’amplada de carrils i la velocitat de circulació.
L’actuació ha contemplat també la continuïtat dels itineraris de vianants i permeabilitat transversal travessera, la delimitació física del tronc de la carretera amb els laterals per evitar incorporacions directes a la carretera i l’adequació dels accessos a les parades de bus.
L’actuació en el seu conjunt ha suposat intervencions al llarg de 8,5 km de la carretera BV-2002 i ha comptat amb un pressupost de licitació de 996.831 euros i un termini d’execució de sis mesos.