Foment atura el projecte assegurant que es col·lapsaria i que no solucionaria els problemes

L’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, ha exigit al Ministeri de Foment que reprengui les obres de l’enllaç de l’autopista AP-7 i l’autovia del Baix Llobregat (A2). Segons informa el consistori en un comunicat, el Ministeri de Foment “ha aturat les obres aquest desembre, que era quan estava previst que les obres acabessin i la infraestructura pogués entrar en servei, argumentat que neix petit, que es col·lapsaria i que no solucionaria els problemes de trànsit que hi ha a la zona”. 

De fet, aquesta és la segona vegada que es paralitzen les obres per modificar un projecte que es va aprovar el 2006. El projecte es va aturar per primera vegada el 2010 pels retalls pressupostaris.

L’objectiu de l’aturada, segons el Ministeri de Foment, és reformular el projecte per millorar-ho i donar sortida al trànsit de la zona.L’alcalde de Sant Andreu de la Barca ha remarcat, a través d’un comunicat, que fa 10 anys que estan darrere d’aquest enllaç i ha exigit que “es reprenguin les obres, que estaven a punt d’acabar”, de manera “immediata”. 

Llorca ha assegurat que la connexió d’aquestes dues vies ràpides és “fonamental” tant pels “ciutadans, que podran connectar amb l’altra banda del riu, com les comarques del Vallès, com pels empresaris, que tindran un accés ràpid a França”.Segons el consistori, l’objectiu de l’obra és connectar les dues vies amb un viaducte de 850 metres a una zona per la qual passen cada dia més de 200.000 vehicles. 

La connexió, per la que està previst que cada dia passin 40.000 vehicles, evitaria fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals.La major part de l’obra està acabada des de fa 6 anys però el Ministeri de Foment creu ara que “l’actual projecte suposaria un coll d’ampolla i no solucionaria el problema de trànsit”.

Dues modificacions del projecte en dos anysDurant els darrers dos anys s’han fet dues modificacions de l’obra i ara s’han aturat els treballs per fer-ne una tercera. Aquests canvis també han suposat una variació al pressupost, que ha passat de 50 a 76 milions d’euros. 

Llorca ha subratllat que “aquesta tercera modificació fa que no sapiguem quan acabarà l’obra” i ha apuntat que “és preferible que es posi en marxa encara que no sigui la solució definitiva que no pas que continuï aturada”.

Font: ACN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here