El consistori ha recollit, en menys d’un mes, una setantena d’incidències denunciades pels usuaris pel servei de bus de la línia Manresa-Olesa-Barcelona que deixen en evidencia les deficiències que ofereix el servei

Els ajuntaments afectats, també el d’Olesa, es reuniran dijous vinent a l’Ajuntament de Manresa amb la Generalitat de Catalunya per reclamar una solució. A la reunió hi assistirà la regidora de Mobilitat i Transport d’Olesa acompanyada de dos usuaris habituals del servei.

La regidoria de Mobilitat i Transport de l’ajuntament d’Olesa de Montserrat envia cada dimarts un informe d’incidències de la línia Manresa-Olesa-Barcelona a la Generalitat de Catalunya, l’AMTU i la Hispano Igualadina-Monbús. I des del 17 de desembre, quan es va fer el canvi de concessionària, ja en són una setantena. A més, els usuaris inunden les xarxes lamentant els horaris inadequats, els reiteratius retards, serveis plens que no es reforcen i que obliguen als usuaris a romandre a la parada fins el proper viatge previst o a buscar una alternativa. També hi ha múltiples queixes per l’existència de màquines validadores espatllades, la manca de full de reclamacions als autobusos, o el fet que, fins i tot, els propis usuaris hagin de guiar als conductors per la ruta prevista.

Malgrat aquestes incidències registrades, la companyia Hispano Igualadina-Monbús, responsable del servei de l’autobús entre Manresa i Barcelona, ha assegurat en declaracions a alguns mitjans que compleix “escrupolosament totes les expedicions i que en la majoria de serveis no s’han registrat incidències remarcables”. La regidora de Mobilitat i Transport, Susana Yáñez, s’ha mostrat sorpresa per aquestes declaracions, tenint en compte que només d’usuaris olesans ja hi ha una setantena d’incidències.

Davant la situació, els ajuntaments afectats d’aquesta línia de transport van sol·licitar avançar la reunió prevista pel mes de febrer amb la Direcció de Transports de la Generalitat. 

La reunió s’ha celebrat aquest dijous, a l’Ajuntament de Manresa, amb la presència d’usuaris. Entre d’altres, l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat reclama que els horaris s’adaptin a la realitat del servei, però sense reduir en cap cas el nombre de combois.

Font: Ajuntament d’Olesa de Montserrat 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here