La nova proposta d’horaris que fa l’empresa Hispano Igualadina-Monbús passa per millorar el servei del bus de la línea Manresa-Olesa-Barcelona amb el mateix número d’expedicions i una adequació real dels temps dels trajectes. Aquesta proposta l’ha fet l’empresa a instàncies de la Direcció General de Transport de la Generalitat i ara els membres de la Comissió de seguiment l’estudiaran per a fer les modificacions pertinents
L’Ajuntament d’Olesa ha mantingut una nova reunió amb l’empresa Hispano Igualadina-Monbús, la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments afectats on es presta el servei de bus de la línia Manresa-Olesa-Barcelona on s’ha presentat una nova proposta d’horaris per tal de cobrir les deficiències detectades pels usuaris i millorar el servei.
La proposta compta amb el mateix número d’expedicions i una adequació real dels temps dels trajectes, adaptant els horaris als recorreguts i la reestructuració del servei en funció de la demanda dels usuaris.
La regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa ha fet arribar aquesta nova proposta als membres de la Comissió de seguiment perquè l’estudiïn i afegeixin les modificacions pertinents. Fins dimecres vinent es farà el recull de propostes que s’enviaran a la Generalitat i l’AMTU, l’Autoritat Municipal del Transport Urbà.
La trobada amb els horaris definitius que es proposen entre ajuntaments, Generalitat i usuaris s’ha programat pel 27 de febrer. Els nous horaris entraran en vigor a principis de març.
A més de la preocupació pels horaris, des de l’Ajuntament d’Olesa s’ha traslladat la necessitat de planificar correctament la capacitat dels autobusos i que s’adeqüin a la demanda de viatgers. L’objectiu és evitar que en les hores punta els veïns es quedin sense poder agafar el bus per manca de places. Per aquest motiu es demana que alguns dels autobusos de reforç no acabin a Ronda Universitat sinó a l’entrada de Barcelona.
Dos mesos després de la posada en marxa del servei de bus per part d’Hispano Igualadina, encara es reben incidències relacionades amb horaris, conductors que no es coneixen la ruta o tracte incorrecte. La Generalitat ha tornat a repetir que s’insistirà a l’empresa que ha de corregir aquests fets i deixa la porta oberta a nous expedients sancionadors si continua passant.
La regidoria de mobilitat anima a la ciutadania a que davant de qualsevol incidència la comuniqui a l’adreça electrònica pol…@olesademontserrat.cat ja que es faran arribar a la Generalitat, titular de la concessió del servei de bus. En aquest mateix correu es pot sol·licitar que es faci arribar l’esborrany de nous horaris per si algú el vol estudiar i fer aportacions.
En aquesta línia, l’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon també es va reunir dilluns, juntament amb l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas; i el regidor de Mobilitat d’Abrera, Albert Roca; amb el Director del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Jordi Follia. Puimedon, durant aquesta reunió conjunta, va reivindicar solucions al servei que ofereix Monbús i solucions per als olesans i olesanes.
Font: Ajuntament d’Olesa de Montserrat