Enguany ha comptat amb un 30% més d’expositors i amb empreses de 10 països diferents
El Saló de la Immersió que durant tres dies ha acollit la Fira de Cornellà de Llobregat tanca portes aquest diumenge a la tarda amb èxit de públic. En aquesta 18a edició ha aplegat 15.000 visitants, ha comptat amb un 30% més d’expositors i amb empreses de 10 països diferents. Segons un comunicat de l’organització, aquestes xifres el posicionen “entre les millors fires del sector a Europa”.
Divendres el saló va aplegar un visitant més professional i dissabte i diumenge ha acollit un públic “més familiar”. A la piscina de la fira els més petits han pogut fer el seu primer bateig d’immersió i els més grans han pogut conèixer activitats sorprenents com l’hoquei i el rugbi subaquàtic.
La majoria de visitants buscava “conèixer els materials de darrera generació, les prestacions dels equips de captació d’imatge subaquàtica i ofertes de viatges per fer busseig”.
Una de les activitats que ha cridat més l’atenció del Saló ha estat l’apnea. Un dels grans reclams d’aquesta edició ha estat la piscina instal·lada en el recinte firal, on s’hi han pogut veure les demostracions de diversos guanyadors de títols nacionals i internacionals d’apnea estàtica.
Un any més, el Saló de la Immersió ha deixat constància que els bussejadors busquen “fons marins atractius però també zones que puguin oferir encants turístics”.
L’organització del certamen destaca que aquest és “un sector amb bona salut, amb més de 15 milions de bussejadors recreatius en tot el món i unes 28.000 llicències federatives a l’Estat, moltes d’elles a Catalunya, on hi ha més de 200 centres d’immersió autoritzats i una facturació que oscil·la entre els 20 i els 30 milions d’euros anuals”.
A Catalunya, la despresa mitjana de turisme lligat al busseig és d’uns 100 milions d’euros l’any, dels quals un 20% es gasten en el centre de busseig i el 80% restant correspon a serveis com pernoctacions o restauració.
Font: ACN