El conseller diu que si es poguessin rebaixar les taxes aeroportuàries es podrien prioritzar les aerolínies que operen en xarxa

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha insistit aquest dijous en la reivindicació perquè l’aeroport del Prat sigui gestionat de forma “individualitzada i fora d’Aena”, ja que, d’aquesta manera, podria competir millor amb Barajas i aconseguir més vols intercontinentals. 

En dues piulades, Rull s’ha referit al fet que el Prat superi Tokio i Nova York en passatgers internacionals, remarcant que sense Aena “podria desplegar sense límits tot el seu potencial” i que, tot i dependre d’Aena, “encara hi ha una demanda molt rellevant de vols intercontinentals sense escala no atesa”.

Rull ha posat com a exemple que el Prat va aportar a Aena 400 milions d’euros de beneficis a Aena, mentre Barajas 27 milions. Tot i això, les taxes de Barcelona són només una mica més barates que les de Madrid. Si es poguessin rebaixar més, ha dit Rull, el Prat podria prioritzar els millors horaris i connexions per a les companyies aèries regulars que operen en xarxa i amb vols intercontinentals.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here