La coordinadora d’entitats fa costat a les famílies afectades i fa una crida a la unitat i la defensa del model d’escola catalana per impedir aquest tipus d’agressions
La coordinadora d’entitats cíviques i educatives Somescola.cat ha lamentat que una minoria de famílies de l’escola pública Josep Guinovart de Castelldefels hagin imposat per via judicial que el 25% de les classes s’hagin de fer en castellà en almenys la meitat de les aules.
“A partir de les demandes de comptades persones que volen segregar els seus fills d’un model educatiu que en els darrers 30 anys s’ha demostrat clarament exitós, ara aquesta formació exemplar, inclusiva i cohesionada es troba en perill”, afegeixen en un comunicat.
Somescola.cat rebutja les sentències i les mesures cautelars que es volen aplicar en contra d’aquest centre del Baix Llobregat i denuncia el trencament del contracte establert amb totes les famílies quan aquestes es matriculen al centre.
Després de posar-se al servei de la comunitat educativa i de les famílies afectades, la coordinadora d’entitats “fa una crida a la unitat i la defensa del model d’escola catalana per a impedir aquest tipus d’agressions contra l’educació i la llengua”.
Conflicte al Josep Guimerà
El jutge, donant la raó a un grup de pares assessorats per l’Assemblea Escola Bilingüe que reclamaven l’escolarització dels seus fills en castellà, ha decidit que el Joan Guimerà de Castelldefels, on hi estudien uns 300 alumnes, haurà de donar el 25% de les classes en castellà en almenys la meitat de les aules.
Els alumnes afectats per la mesura podrien acabar sent més, ja que encara hi ha algunes denúncies a l’espera de decisió judicial. El conflicte al centre públic de Castelldefels arrenca a mitjans del curs passat, quan un grup de pares va demanar a la direcció del centre canviar el projecte lingüístic per fer una terç de les classes en català, un altre terç en castellà i un altre terç en anglès.
Un altre grup de pares els va respondre que l’escola ja estava fent un esforç per incrementar la presència de l’anglès a les aules, alhora que defensaven el model del centre, amb el català com a llengua vehicular, i convidava la comunitat educativa a “no trencar” el bon funcionament del centre i del seu projecte educatiu.
Font: ACN