Arran dels nous objectius revelats aquests darrers dies per la Comissió Europea per reduir les emissions produïdes pels vehicles, que s’ha marcat com a nova fita rebaixar un 30% les emissions de C02 per l’any 2030, Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, reconeix la bona voluntat que es desprèn per part de la UE amb aquesta nova iniciativa, però posa en dubte la capacitat real d’Europa per implementar i forçar a la indústria del sector a aplicar mesures contundents i fer efectiva una notable reducció en les emissions contaminants

Poveda recorda que el trànsit rodat provoca fins al 70-80% de la contaminació atmosfèrica de les metròpolis, com és el cas de la Metròpolis Barcelona.

Al 2014, la normativa europea va rebaixar el límit d’emissions a 95 grams de diòxid de carboni (CO2) per kilòmetre. Brussel·les endureix ara aquest llistó: la Comissió Europea va presentar ahir dimecres una nova regulació que obliga als fabricants a reduir un 15% aquest màxim en 2025 (fins a 80 grams de CO2 per quilòmetre) i un 30% en 2030 (fins a 66,5).

“Demanem un veritable esforç a la UE per tal d’afilar i impulsar mesures per la indústria de vehicles i combustibles tradicionals. La indústria de l’automòbil ha d’accelerar cap al cotxe elèctric i els vehicles de baixes emissions. Falta ambició i més contundència perquè veritablement hi hagi un canvi en la producció de vehicles més nets i menys contaminants”, va explicar Antoni Poveda.

“Com a Metròpolis Barcelona, estem avançant molt en els darrers anys, fent un gran esforç a nivell local i regional, però no ho podem fer sols, i en aquest sentit Brussel·les és determinant per establir unes noves regles de joc amb la indústria”, va exposar el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, que va recordar que a la metròpolis se superen amb freqüència els nivells màxims de concentració de partícules en suspensió (PM2,5 i PM10) i de diòxid de nitrogen (NO2) establerts per la Unió Europea (UE) i la OMS.

Paral·lelament, i més enllà dels vehicles elèctrics i de baixes emissions, Poveda va recordar “que la clau de la mobilitat del futur està en potenciar el Transport Públic i en modes de mobilitat molt més sostenible i alternatius”.

Font: AMB 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here