El Col•legi Immaculada Concepció de Gavà (Baix Llobregat) ha posposat uns exercicis de l’assignatura de Religió sobre els presos de consciència perquè els alumnes s’havien mostrat “neguitosos” arran de la situació política
La directora del centre, Anna Puente, ha assegurat que el claustre de professors va detectar situacions de “conflicte” entre alguns infants de les tres classes de 5è de Primària. “Els nens estan influenciats per la situació de l’entorn. Ells són esponges que capten el que passa al seu voltant”, ha senyalat Puente, recordant que la mateixa activitat s’havia tractat els últims dos anys sense cap incidència.
Aquest cop, però, alguns nanos van comentar la temàtica amb les seves famílies i les professores van detectar una reacció insòlita a l’aula. La direcció assegura que la retirada dels exercicis és un “parèntesi”, ja que la previsió és recuperar-los de cara al tercer trimestre.
L’escola relata que les activitats sobre els presos de consciència s’emmarquen dins la unitat de Religió en què es tracten les relacions amb la família i els drets humans. Com ja s’havia fet els últims anys, assegura la direcció, les dues professores de Religió van accedir a la web de materials didàctics d’Amnistia Internacional per utilitzar un còmic que els permetés explicar què són els presos de consciència.Les il•lustracions expliquen la història d’en Tim, que és empresonat per xiular perquè hi ha persones del seu entorn a qui els molesta.
El protagonista envia una carta a Amnistia Internacional, que denuncia que es tracta d’un pres de consciència i organitza una campanya per reclamar-ne l’alliberament. “Al món hi ha molts presos de consciència, persones que sense haver-se comportat violentament són a la presó només a causa de les seves idees, la religió, el color de la pell o per expressar-se lliurement”, recull el text del còmic.
“Vam observar que els nens estaven neguitosos a l’aula vers aquest tema. Anaven a casa i preguntaven, i tornaven a l’escola i entre ells hi havia conflicte”, ha explicat la directora del Col•legi Immaculada Concepció, Anna Puente, assegurant que van detectar la mateixa situació a les tres classes de 5è, on l’assignatura l’imparteixen dues professores diferents.
Per aquest motiu, ha afegit, el claustre de la Immaculada Concepció va considerar oportú aturar l’activitat i recuperar-la més endavant, “si cal, des d’una altra perspectiva”. Puente ha afegit que, un cop ajornats els exercicis, l’escola va enviar una carta “informativa” a les famílies explicant els motius de la decisió.
Font: ACN