El PSC encara la campanya electoral del 21-D amb l’objectiu de fer Miquel Iceta president de la Generalitat i sota aquesta idea s’ha ideat una campanya que comptarà amb el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en sis ocasions i que finalitzarà al Baix Llobregat, concretament a la ciutat de Cornellà
ho han explicat el director de campanya, Salvador Illa, i la portaveu i número 2, Eva Granados, en una trobada amb periodistes. La presència de Sánchez es concentrarà en els dos caps de setmana, amb actes a Tarragona, Mataró, Lleida, Girona i Barcelona. El tret de sortida el donaran des del Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat i el punt i final el posaran a Cornellà, passant per un acte central a Barcelona el 12 de desembre que comptarà amb la presència de Sánchez, Josep Borrell i el propi candidat.
De fet, Borrell tindrà una campanya pròpia i paral·lela a la d’Iceta entre el 15 i el 19 de desembre. Els socialistes compten amb un pressupost d’1.740.000 euros per aquesta campanya, un 21% que en les eleccions del 2015.
El PSC encara la campanya amb to propositiu per tal d’explicar les més de 700 propostes que tenen al programa electoral. L’objectiu és explicar a la gent que aposten per un canvi de rumb, la reconciliació i que presenten un candidat “sensat” per posar solució a l'”embolic” creat pel procés independentista i que ho faran des del catalanisme pragmàtic. Per això, apel·len a tots els votants ja que asseguren que hi ha gent que mai els ha votat que ara els veuen com l’únic partit “catalanista, d’esquerres i no independentista” però també confien en recuperar votants que havien apostat per altres formacions com Cs, ja que s’han “escurat molt a la dreta”.
Volen que la gent es pregunti “qui està en millors condicions per solucionar aquest problema” i estan convençuts que la resposta és Miquel Iceta. Per això, la campanya busca “fer a Iceta president” i destaquen que el candidat ja ha adquirit aquest to presidencialista en els darrers mesos. En resum, el PSC encara la campanya amb “il·lusió i optimisme” i “sense renunciar a res”. Borrell tindrà campanya pròpia.
Una de les novetats de la campanya és que l’exministre i expresident del Parlament europeu, Josep Borrell, tindrà agenda de campanya pròpia del 15 al 19 de desembre. Es tractarà d’una agenda centrada en l’àrea metropolitana i que, en algunes ocasions, coincidirà amb Iceta. La idea però és que l’exministre faci la seva pròpia campanya.
D’altra banda, i més enllà de Sánchez, hi haurà diversos dirigents del PSOE que acompanyaran Iceta en actes de campanya. Així, el president de la Generalitat valenciana vindrà a Catalunya aquest dissabte en un acte de precampanya; el president d’Extremadura, Guillermo Fernández Vara, ho farà el dimarts 5 de desembre; l’exministre Ángel Gabilondo el dilluns 11 de desembre a Rubí; i el secretari d’Organització del PSOE, José Luís Ábalos, ho farà el 14 i el 18 de desembre.
El PSC no descarta comptar amb la visita de més dirigents del PSOE ja que asseguren que són molts els que ho han demanat, entre ells la líder dels socialistes a Andalusia, Susana Díaz. D’altra banda, tampoc descarten comptar amb la visita d’algun dirigent socialista europeu de rellevància. Una altra persona que ha confirmat que acompanyarà Iceta serà el president de Cantabria, Miguel Ángel Revilla i ho farà el 19 de desembre.
Pel que fa al número tres de la llista fruit de l’acord amb Units per Avançar, Ramón Espadaler, la previsió és que hi hagi moments en que coincideixin però també tindrà una campanya específica. A banda dels tradicionals actes sectorials i mítings, el PSC reforçarà la presència a les xarxes socials. 72% del pressupost en publicitat.
El PSC compta amb un pressupost d’1.740.000 euros, un 21% que el 1.436.600 dels darrers comicis. El 72% d’aquestes diners es destinaran a publicitat, actes i accions al carrer, el 22% a material i contractació de serveis i el 6% a d’altres, entre els que hi ha les despeses financeres ja que els socialistes han demanat un crèdit per finançar la campanya.
Font: ACN