Dos de cada cinc espanyols canvien de mòbil més d’una vegada a l’any. Així es desprèn de l’últim estudi realitzat per Acierto.com, que no només posa de manifest la freqüència amb què canviem de telèfon intel·ligent, sinó també quant estem disposats a pagar per un
Per Tecnonews / AMIC
A més de la dada referida, l’anàlisi posa en relleu que fins al 37% ha renovat aquest dispositiu entre l’últim i el penúltim any. Només el 13% i el 9% indiquen utilitzar el mateix terminal durant més de dos o tres anys, respectivament. El ritme del mercat tecnològic, les millores dels dispositius i el llançament de nous dissenys són clau en aquest punt.
Així mateix, el Nadal s’ha convertit en l’excusa perfecta per fer-ho; i jornades com el passat Black Friday i el Cyber Monday han fet caure els preus en picat. Tampoc podem perdre de vista la imminent celebració del CES -una de les fires tecnològiques més importants del sector- que comportarà, com gairebé tots els anys, un abaratiment d’aquells models que passaran a ser substituïts per noves i millorades versions.
Els espanyols prefereixen els mòbils barats
Però, quant ens gastem en ells? En concret, la investigació revela que els mòbils de més de 500 euros no triomfen entre els espanyols. De fet només un 5,7% està disposat a gastar més de 500 euros en el seu telèfon mòbil. Fins al 45,3% prefereix pagar entre 100 i 250 per la seva terminal. El 33% va desemborsar menys de 100 per ell; i el 16% restant, entre 250 i 500 euros. Unes xifres que tornaran a la palestra durant el proper Nadal, en el que els smartphones s’esmunyiran en la cistella de la compra del Pare Noel i els Reis Mags.
La dada, a priori, contrasta amb el llançament de terminals cada vegada més cars que, en alguns casos -Gamma alta-, superen fins i tot els mil euros. No obstant això, i tal com va predir Google fa ja més de cinc anys, l’aparició al mercat de nous competidors i la velocitat amb la qual la qual s’actualitzen els “catàlegs” dels fabricants ha portat aparellat un abaratiment general, especialment en la gamma mitjana i baixa. Una guerra que ha provocat que els smartphones costin cada vegada menys; i una tendència que, segons els experts, anirà en augment.
Però, per què fem servir aquests dispositius? Les conclusions de l’informe, així mateix, evidencien que passem davant de la pantalla una mitjana de cinc hores diàries, durant les quals, aprofitem al màxim les seves prestacions. De fet, fins al 86% dels subjectes va assegurar saber utilitzar totes les característiques del seu telèfon intel·ligent.
Pel que fa a les eines preferides pels usuaris, destaquen les apps de missatgeria instantània tipus WhatsApp i Telegram, per les quals es van decantar fins al 54,8% dels enquestats. La dada sorprenent, però, és que només el 6,5% ho va fer per les xarxes socials. El 18,2% i el 14,4% van afirmar emprar preferentment apps de jocs i bancàries, mentre que el 12,2% va triar les de geolocalització.
També els fem servir per comprar a través de la xarxa; tant, que fins gairebé la meitat dels espanyols ha emprat el seu per a tal menester alguna vegada. Una tendència que va en augment i que afecta principalment als joves d’entre 25 i 34 anys, els que més compren. Els experts apunten a un creixement del 120% d’aquest tipus de transaccions de cara a l’any que ve.
“Els smartphones s’han convertit en un bé quotidià i molt preuat, que utilitzem per comunicar-nos però també per dur a terme tota classe de tasques”, comenta Carlos Brüggemann, cofundador d’Acierto.com. “Precisament per això resulta molt recomanable assegurar-los”, remata. No obstant això, gairebé el 80% dels espanyols diu no haver-ho fet mai. Ara bé, aquí cal matisar que una àmplia majoria -8 de cada 10- ignora si la seva assegurança de llar cobreix els contratemps relacionats amb el seu telèfon mòbil.