El Consorci de Turisme ha participat en una nova edició de FITUR, la fira internacional de Turisme que es celebra anualment a Madrid i on es dóna lloc la més complerta oferta de negocis i destins turístics de tot el món, centre i pont d’unió entre l’oferta i demanda turística espanyola i internacional
Sota el claim “A un Salto de Barcelona”, el Baix Llobregat va presentar la seva oferta familiar, cultural, gastronòmica, esportiva, i de reunions.
Així mateix, el recent nomenat Conseller de Turisme del Baix Llobregat, Sr. Juan Pedro Pérez Castro, va assistir en aquesta important fita del sector per trobar-se amb les principals autoritats i professionals del sector turístic, tot donant a conèixer la potencialitat turística de la nostra comarca.
El Baix Llobregat és la segona comarca amb més turistes de la província de Barcelona. L’ocupació continua registrant els millors resultats dels darrers 8 anys – l’any 2016 van augmentar un 5% els viatgers en hotels (+ de 50.000 turistes)-.
Tanmateix, segons demostren les dades d’ocupació de l’Observatori de Turisme del Baix Llobregat, el mercat estatal és un dels prioritaris pel Baix Llobregat, tenint en compte que el 53% de les procedències són del mercat espanyol, prioritzant Catalunya, Madrid i Andalusia.
Localitats de la comarca també van tenir la seva pròpia presència a Fitur.
Sant Boi
L’Ajuntament de Sant Boi va ser present enguany, per primer cop, a la Feria Internacional de Turismo ( FITUR ), que va celebrar la seva 38a edició del 17 al 21 de gener a Madrid. La ciutat va aprofitar aquests dies per presentar-se als operadors del sector com una destinació turística amb futur en l’entorn metropolità de Barcelona.
Des del mes de novembre, Sant Boi compta amb un Pla de Turisme per atreure visitants al llarg dels propers anys aprofitant el procés de descentralització del turisme de Barcelona cap a l’àrea metropolitana. Sant Boi creu en el seu potencial turístic, vinculat a una marca de ciutat basada en la salut, el benestar i la pràctica de l’activitat física .
La ciutat té una molt bona situació geogràfica (pròxima a la ciutat de Barcelona, l’aeroport i les instal·lacions firals), disposa dels millors índexs de qualitat de l’aire del seu entorn i gaudeix d’una natura privilegiada (forestal, agrícola i fluvial), idònia per a la pràctica de l’activitat física, per exemple, el cicloturisme.
L’Ajuntament va ser convidat a FITUR per Bikefriendly, un projecte pioner vinculat precisament a la promoció del cicloturisme i que col·labora amb l’Ajuntament de Sant Boi en el disseny de la seva ‘Estratègia urbana de la bici’. El municipi disposa de més de 30 km de camins rurals que es poden recórrer a peu o amb bicicleta.
Sant Boi va aprofitar la seva presència en aquesta prestigiosa fira internacional, principal aparador del turisme estatal, per donar a conèixer els seus actius i el seu potencial turístic i atreure iniciatives que permetin desenvolupar un catàleg de productes turístics propi.
Castelldefels
La ciutat de Castelldefels va ser un any més present a la “Feria Internacional de Turismo” (FITUR).
Castelldefels va participar a la principal cita espanyola del sector turístic sota el paraigua de Costa Barcelona dins de l’espai de l’Agència Catalana de Turisme. Aquest és un espai on promocionar el municipi a diferents nivells: turisme familiar, atractius turístics com la platja o la muntanya, turisme esportiu, turisme de negocis, proximitat a Barcelona i l’aeroport, restauració i hostaleria de qualitat…
Castelldefels és una destinació a més que, durant els últims anys, ha apostat per la innovació i les noves tecnologies en la gestió i la promoció de la destinació, tal com es va posar de manifest en l’informe diagnòstic de destinació intel·ligent, elaborat per Segittur, i lliurat a l’Ajuntament a finals de 2013.
Per a Castelldefels, la cita esdevé una bona oportunitat per establir contactes i mantenir reunions de treball amb diferents representants del sector turístic tant nacional com internacional.
Així, l’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda (PSC), la regidora de Comerç, Turisme i Hostaleria, Ana Quesada (Movem), i el president del Gremi d’Hostaleria, Manuel Ángel Ortiz, acompanyats de diferents tècnics municipals de turisme i membres de la junta del Gremi, van desenvolupar un pla de treball amb diferents reunions a nivell tècnic amb agents del sector per establir sinergies i col·laboracions que puguin generar més visites a la ciutat, i també es van realitzar reunions més de tipus polític en què va participar l’alcaldessa i la regidora de Turisme amb altres representants d’altres administracions.
Quesada explica que enguany han repetit “experiència a FITUR acompanyats pel Gremi d’Hostaleria i amb unes perspectives molt positives després de la millora dels números del sector l’any passat”.
Així, la cita ha servit per promocionar la ciutat a la fira de turisme més important del mercat espanyol i per realitzar tota una sèrie de reunions i trobades. Des del Gremi d’Hostaleria de Castelldefels, el seu president Manuel Ortiz explica que “l’objectiu era conèixer i analitzar les noves tendències, agafar noves idees i també fer aportacions al sector”.
Font: Consorci de Turisme del Baix Llobregat, Ajuntament de Sant Boi i Ajuntament de Castelldefels (elCastell)