La pluja i el fred de diumenge va avortar el què apuntava a una de les edicions més concorregudes de la Fira de la Candelera. Així ho creuen els màxims responsables municipals basant-se en les dades recollides entre visitants, expositors i organització
I és que el mal temps va precipitar la finalització que havia arrencat amb una excel·lent acollida de les novetats presentades enguany, i que no eren poques.
El nou format de pregó, la reprogramació dels concursos culinaris al cap de setmana previ, la incorporació de tastets teatrals al carrer, el sopar inaugural, la nova imatge de la Fira de Vins o la reubicació de les entitats i de la Fira Kids van ser elements ben valorats per la gran majoria de participants. Igual que la presentació de l’embotit de coradella, del que es van esgotar les existències des de la seva posada a la venda amb més de 2.000 unitats.
L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, va destacar precisament el llançament d’aquest embotit com “un clar exemple d’una novetat que ha estat ideada per emprenedors locals i que, vista l’enorme acceptació que ha tingut, està clar que ha vingut per quedar-se”.
Casals també va senyalar altres elements que s’han incorporat en les darreres edicions i que ja s’han consolidat plenament, com l’APP, les fires convidades o els tastets culturals al carrer.
De la seva banda, el regidor de Fira, Ramon Sànchez, va admetre que “el mal temps ha desvirtuat una mica el resultat final”, però també va explicar que “fins dissabte al vespre, i malgrat el fred, a la Fira de Vins es portava un ritme de vendes espectaculars”.
En total enguany es van vendre 25.000 tiquets de vins, i tenint en compte que el diumenge al migdia és un dels moments de més venda és té el convenciment que amb bon temps s’hauria superat el rècord del 2017 amb 31.150 tiquets venuts.
Els resultats provisionals de les enquestes de satisfacció apunten que els visitants puntuen aquesta edició amb un 9 (sobre 10), mentre que els expositors li atorguen un 8,2. També s’han recollit dades molt positives pel què fa a la difusió. Les visites a la pàgina web de la Fira (www.candelera.cat) ha augmentat en un 24% respecte al 2017, mentre que l’APP ja està instal·lada en 2.733 telèfons.