El Ple municipal de Martorell va aprovar per unanimitat una moció que reclama unificar les tarifes de les quatre estacions del municipi i que s’incloguin a la zona 1
L’Ajuntament de Martorell reclamarà a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que les quatre estacions de tren de la població s’incloguin totes dins de la zona tarifària 1. Actualment, el municipi té estacions a les zones 2 i 3 i la seva integració dins de la zona 1 suposaria un abaratiment significatiu del preu del bitllet i ajudaria a fomentar l’ús del transport públic.
El Ple Municipal de febrer celebrat aquest dilluns va aprovar, per unanimitat, una moció que reclama millores econòmiques i en l’infraestructura del transport ferroviari a Martorell. La proposta demana a l’ATM que unifiqui la tarifa de les quatre estacions del terme i que les inclogui totes dins de la zona 1 (la dels municipis més propers a Barcelona) perquè hi hagi un estalvi important per a l’usuari. Per altra banda, reclama de nou al Ministeri de Foment que acabi les obres de connexió de les estacions de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat a l’estació de Martorell Central.
Martorell és un important nus ferroviari amb quatre estacions de tren que pertanyen a dues zones tarifàries diferents: la de Martorell Vila-Castellbisbal pertany a la zona 2 i les de Martorell Enllaç i Martorell Central –connexió entre línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i de Renfe- formen part de la zona 3. Tal i com s’exposa a la moció, aquest fet suposa un greuge comparatiu per a molts martorellencs que, pel mateix servei, com pot ser anar i/o tornar de Barcelona a Martorell, paguen un bitllet molt més car només pel fet de viure en barris diferents dins del mateix municipi i accedir al ferrocarril en una estació diferent.
Les obres de l’estació intermodal
La proposta incloïa també la reclamació, al Ministeri de Foment del Govern Espanyol, de “finalitzar les obres de l’Estació Martorell Central per tal de convertir-la en una veritable estació intermodal entre els serveis de Rodalies RENFE i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), tal i com estava previst des del seu inici”.
Foment tenia previst construir un enllaç directe entre l’estació de Renfe i la de Ferrocarrils i, deu anys després, encara està pendent de construcció. La part més important de la inversió, com és el cobriment de vies, ja ha estat realitzada, deixant l’espai preparat per la nova estació i la connexió de les andanes, una actuació que ja disposava d’un projecte realitzat per l’INECO i treballat conjuntament per l’Ajuntament i la Generalitat.
Finalment, es va aprovar “demanar l’execució d’actuacions per minimitzar l’impacte acústic dels trens als barris de Can Carreras i Camí Fondo i allà on hi puguin haver afectacions”.