Els grups municipals d’ERC de Barcelona i de les ciutats de l’àmbit metropolità han reclamat a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) un nou model de gestió per donar suport a la unió dels dos tramvies per la Diagonal i que els beneficis del nou servei revertissin directament en el sistema públic de transport i no a un operador privat

En cas d’acordar un nou model, els republicans també demanen que es presenti un conveni que en detalli tots els aspectes perquè totes les parts es comprometin al seu compliment i que no es limiti a un “protocol d’intencions” al ple de Barcelona -com el que es vota aquest dimarts- perquè “no ofereix cap garantia pel que fa a les condicions referents al model de gestió i explotació”.

ERC explica que la integració de les dues xarxes suposaria una inversió pública “molt important”, amb el doble d’usuaris i d’ingressos i que el finançament del contracte vigent entre l’ATM i TRAM MET – format per Globalvia, Alstom, Moventia, Detren, Comsa i Transdev i una petita representació de TMB i FGC- finalitza el 2032 i inclou el pagament de cànons fixes i una tarifa tècnica en funció de la demanda prevista abans de la connexió de les dues xarxes.

Així mateix, els grups municipals d’ERC de l’àmbit metropolità expliquen que “sempre s’han mostrat favorables” a la unió de les xarxes de tramvia per l’Avinguda Diagonal de Barcelona i recorden que els estudis tècnics i de demanda realitzats per l’ATM “avalen aquest traçat com la millor opció de les plantejades i la que té millor retorn social”, a més d’un “impacte social i ambiental molt significatiu”.

El comunicat està subscrit pels grups municipals d’ERC de Barcelona, Badalona, Cornellà de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here