S’ultima un conveni amb la Generalitat i l’Ajuntament d’Hospitalet pel que les tres administracions es comprometen a fer realitat el projecte “més enllà dels canvis de govern”

La nova presidenta d’Adif, Isabel Pardo, en el càrrec des de fa un mes, ha refermat aquest dijous el compromís del nou executiu espanyol amb el soterrament de les vies a l’Hospitalet de Llobregat. Durant un col·loqui amb l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, i Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Pardo ha destacat que el soterrament a l’Hospitalet és “prioritari” perquè, a banda de “cosir” urbanísticament la ciutat, servirà per optimitzar la configuració ferroviària de Catalunya.

“Crec que l’Hospitalet es mereix aquesta integració i que Catalunya es mereix la millora de Rodalies”, ha reblat. Per blindar el projecte i garantir la seva execució “més enllà dels canvis de govern”, Adif, Ajuntament de l’Hospitalet i Generalitat ultimen un conveni pel que les tres administracions “es comprometen a tirar endavant el projecte”. “No podem estar pendents en funció de qui és el ministre, alcalde o conseller de torn. Necessitem un conveni institucional que, estigui qui estigui al capdavant de les administracions, les comprometi a tirar endavant aquest projecte”, ha afegit Núria Marín.

La reafirmació del compromís del gestor ferroviari de tirar endavant el soterrament de les vies s’ha produït després que el passat mes de febrer el llavors ministre de Foment, Íñigo de la Serna, anunciés un ambiciós projecte de soterrament que preveu cobrir sis quilòmetres de vies de les de les línies R2 i R4 i la construcció del nou intercanviador de La Torrassa que permetrà descongestionar els túnels de Rodalies al subsòl de l’àrea metropolitana de Barcelona i connectar amb les línies 1 i 9 del metro. Un projecte que, amb un cost aproximat de 608 MEUR, es preveu que es posi en marxa el 2020.

Tant l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, com el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, han celebrat que un dels primers actes públics de la nova presidenta d’Adif hagi estat el celebrat aquest dijous a la Casa de l’Harmonia de l’Hospitalet. En aquest sentit, Ricard Font ha recordat l’estreta col·laboració que han tingut amb Pardo, fins ara directora general d’Explotació i Construcció d’Adif, en els últims mesos i la seva alta capacitat tècnica. Font ha destacat que quan va conèixer el seu nomenament se’n va alegrar “personal i professionalment” perquè “en els últims dos anys hem avançat més que els 20 anteriors”.

Tot i la bona sintonia, Marín ha deixat clar que després d’anys d’incompliments hi ha “un cert escepticisme” i que cal establir un conveni institucional entre les tres parts que les obligui a “complir amb la seva part” per garantir que el soterrament tiri endavant en el termini fixat i segons els compromisos adquirits. Aquí, sense avançar terminis, tant Pardo com Marín han explicat que el conveni ha de detallar les actuacions a realitzar, la inversió consignada als pressupostos de Foment, les fases del projecte i la vinculació entre les administracions.

En referència al conveni, Isabel Pardo ha apuntat que una de les seves prioritats serà millorar “la transparència” en l’execució de tots els projectes on participin. Aquí, ha posat èmfasi en la necessitat d’informar puntualment de l’estat de les obres i de les incidències que vagin sortint i de ser rigorosos amb les consignacions de pressupost. “Els pressupostos han de fixar la consignació anual necessària. Dotar de més no es un exercici de transparència”, ha afegit.

Per últim, la presidenta d’Adif també ha volgut deixar clar que com el de l’Hospitalet, els soterraments de Montcada i Reixac i Sant Feliu de Llobregat, amb una inversió total prevista d’uns 1.000 MEUR, també són un prioritat absoluta pel gestor ferroviari i que avancen en funció dels terminis previstos.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here