La T1 i la T2 de l’aeroport del Prat estan rebent el doble de viatgers que normalment degut a l’inici del període de vacances i la L9 sud del metro ha estat un dels recorreguts alternatius recomanats des que s’ha iniciat la vaga de taxis. La L9 és l’únic sistema ferroviari que arriba a la T1 de l’aeroport del Prat.
S’ha habilitat un operatiu especial per gestionar l’augment inesperat de passatgers per la falta de taxis consistent en: un reforç de personal a les dues estacions de l’aeroport amb la finalitat d’ajudat als passatgers que, al ser estrangers la majoria, no coneixen el funcionament del transport públic de Barcelona i rodalies ni el seu sistema de tarifes; a més, s’ha habilitat el personal del metro per a que puguin realitzar la venda manual dels bitllets cap al aeroport i s’han establert més trens per incorporar-los a la línia.
El total de la línia 9 Sud, en aquesta darrera setmana, ha augmentar la seva demanda entre el 25% i el 70%, segons els dies. Els taxistes reunits a la T1, juntament amb alguns companys del Garraf, s’encarreguen d’informar als turistes de les alternatives que tenen per arribar a la ciutat.
A més d’aquestes afectacions la vaga de taxis ja fa dies que provoca cues per agafar l’Aerobús, una altra alternativa viable per arribar a l’aeroport. L’Aerobús ha vist afectar el seu servei i ha escurçat el trajecte fins a plaça Espanya enlloc d’arribar al centre de Barcelona.