Ha transcendit la primera mort a tot l’Estat a causa d’un atropellament per un patinet elèctric a Esplugues de Llobregat el passat agost. Una dona gran va morir després de ser envestida pel patinet on anaven dos joves.
Els ocupants del vehicle anaven a poc més de 30 quilòmetres per hora, segons ha avançat “El país” quan van atropellar la dona, que al caure va fer-se un cop al cap contra el terra i va morir posteriorment a causa de les ferides ingressada al hospital.
Els fets, que van passar a la rambla del Carme, han arribat als jutjats. La víctima, segons ha informat l’Ajuntament d’Esplugues, tenia 92 anys i sembla ser, que ara se’n farà el judici. Els dos joves que anaven amb el patinet afronten un procés penal, tot i així, no se’ls pot aplicar un delicte contra la seguretat vial perquè aquests afecten únicament a vehicles “a motor”. La fiscalia està meditant atribuir-los una imprudència greu amb resultat de mort.
El passat 23 d’octubre, a Sabadell, una dona de 40 anys també va morir a causa de l’ús dels patinets, tot i així, en aquest cas, era ella qui el conduïa quan va ser envestida per un camió.
L’Ajuntament d’Esplugues ha emès un comunicat
Davant la notícia que ha saltat a la premsa extenporàneament, el consistori espluguenc ha emès un comunicat que reproduïm íntegrament:
<En relació a la notícia d’accident de patinet a Esplugues publicada avui, informem que va haver un atropellament el mes l’agost passat, a la Rambla del Carme:
una senyora de 92 anys va ser atropellada per un patinet elèctric que conduïen dos joves.
La senyora va morir pocs dies després en un centre hospitalari.
Des de Policia Local i Ajuntament desconeixem en quin punt del procediment judicial es troba arran de l’atestat policial.
L’alcaldessa es va interessar recentment, amb motiu de les reunions regulars de la Junta Local de Seguretat i Mossos van informar que seguia el procés judicial.>
La proliferació dels patinets: Problema de seguretat vial?
Diferents ciutats de l’Estat estan preparant-se després de la proliferació d’aquest nou vehicle amb ordenances de mobilitat o amb restriccions a l’hora d’usar-los com per exemple, la limitació de l’edat als 15 anys i a una velocitat igual o inferior als 30 km/h que s’ha aplicat a Madrid.
Una altra de les preocupacions respecte aquest nou mitjà de transport, que també té preocupada la fiscalia del cas, és la manipulació dels patinets per incrementar la seva velocitat. Recentment, van aparèixer unes imatges d’uns joves conduint a 80 km/h.
El ministre d’interior, Fernando Grande-Marlaska, va anunciar el passat octubre la seva intenció de reformar el codi de circulació per influir les noves formes de mobilitat urbana. El ministre va afirmar que els seus ususaris son “especialment vulnerables” però que també “poden causar danys importants a terceres persones”
La direcció General de Tràfic també ha mostrat la seva predisposició per elaborar una sèrie de pautes i mesures per a que els ajuntaments puguin adaptar-les a les seves realitats. Recentment, Pamplona, per exemple, ha aprovat una ordenança que inclou que l’edat mínima de circulació amb un patinet elèctric o un cicle de més de dues rodes per vies i espais públics és de 14 anys i que els seus usuaris estaran obligats a portar el casc quan circulin per la calçada i una armilla reflectant entre la posta i la sortida del sol. Els patinets a més, hauran d’incorporar llums davanteres i posteriors, i un timbre si tenen manillar.
Imatge: Ricard Cugat