Les dues institucions aposten per la sostenibilitat com a una de les bases del desenvolupament econòmic metropolità

La presidenta del Comitè Executiu del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona i alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, han segellat aquest matí l’adhesió de l’entitat portuària al Pacte Industrial en qualitat d’ens col·laborador.

El Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona és una associació constituïda l’any 1997 amb l’objectiu de configurar una aliança estratègica entre administracions públiques, organitzacions empresarials i sindicats per impulsar la competitivitat de la indústria, fomentar la creació d’ocupació i millorar la cohesió social i la sostenibilitat al territori metropolità. En el marc d’aquesta aliança, el Pacte Industrial ha aconseguit sumar les voluntats de 50 ajuntaments, 11 organitzacions empresarials, els 2 sindicats majoritaris, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Àrea metropolitana de Barcelona, 6 consells comarcals, 6 universitats i diverses institucions vinculades al desenvolupament econòmic.

La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha destacat la importància d’integrar la instal·lació portuària al Pacte Industrial, ja que és “un motor clau en la generació d’inversions i d’ocupació”, a més de ser el principal facilitador del comerç exterior del país. “La nostra oferta logística va dirigida a aportar la màxima competitivitat al teixit productiu i industrial. Formar part d’aquesta associació ens permetrà treballar conjuntament amb altres actors i aprofundir en la millora de la connectivitat i dels serveis logístics que prestem als nostres clients”, ha manifestat Conesa.

La presidenta del Comitè Executiu del Pacte Industrial, Núria Marín, ha defensat que “la participació i el diàleg entre tots els actors implicats en el desenvolupament econòmic metropolità són fonamentals per a l’èxit de les accions d’impuls de la competitivitat i la sostenibilitat del territori i de les seves empreses”. Per això Marín ha reivindicat “l’enfortiment d’espais multiactors, com el Pacte Industrial, que propiciïn la cooperació i el diàleg entre administracions, empreses, agents socials i altres entitats relacionades amb el desenvolupament econòmic”. En aquest sentit, “el Port de Barcelona és una infraestructura cabdal per al desenvolupament econòmic de la Regió Metropolitana de Barcelona”, ha afegit Marín.

Objectius compartits

“La indústria torna a estar en el centre del debat econòmic i el Pacte Industrial impulsa una reindustrialització sostenible basada en el pacte entre els actors socioeconòmics, l’economia circular, la indústria 4.0 i la digitalització. Així, en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), el Pacte Industrial treballa amb un especial èmfasi en l’objectiu número 17, que estableix la necessitat d’establir aliances i partenariats per assolir aquests objectius”, ha assenyalat Carles Rivera, coordinador gerent del Pacte Industrial.

El Port de Barcelona és la principal infraestructura de transport i serveis de Catalunya i un port de referència de la regió euromediterrània. La seva àrea d’influència s’estén per la península Ibèrica, pel sud i centre d’Europa i el nord de l’Àfrica i és la porta europea a mercats tan distants com l’Extrem Orient i Iberoamèrica. El Port de Barcelona genera 41.200 llocs de treball i és el primer port de l’Estat per facturació i per valor de les mercaderies. Concretament, en termes del valor de les mercaderies, el Port encamina el 73% del comerç exterior marítim de Catalunya i el 24% del total espanyol.

L’adhesió del Port de Barcelona al Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona suposa el marc adient perquè ambdues entitats treballin conjuntament amb l’objectiu que la indústria i l’activitat portuària contribueixin a un desenvolupament econòmic metropolità sostenible.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here