El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i l’alcalde Jordi San José han signat avui un protocol que detalla les actuacions necessàries per allargar el tramvia fins al nucli urbà de Sant Feliu, aprofitant l’espai que es preveu s’alliberi amb el soterrament i les obres en superfície

A la seva arribada Calvet s’ha reunit amb l’alcalde, Jordi San José, i amb els tinents d’alcalde Lidia Muñoz i Josep Maria Rañé, i ha signat en el Llibre d’Honor de la ciutat. A l’acte de signatura del protocol també han assistit el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Pere Torres, i la directora dels Serveis Territorials de TES a Barcelona, Mercè Santmartí, així com representants de diversos grups municipals.

En la posterior compareixença davant els mitjans de comunicació, el conseller ha detallat els termes de l’acord, que dotarà la ciutat de dues noves estacions del Trambaix (línia T3), previstes al costat de la futura estació de Rodalies i al barri de la Salut-Can Maginàs. El protocol determina la redacció dels documents tècnics necessaris per iniciar aquestes obres que començaran com molt tard el desembre de 2023. Calvet ha valorat l’acord com “la culminació d’una història de tenacitat per part de Sant Feliu en aconseguir una actuació llarguíssimament reivindicada, a la que hi va associada una projecció de futur per la ciutat resultant de la signatura d’aquest protocol”  (feu clic per escoltar l’àudio).

El document recull la redacció d’un estudi informatiu del projecte constructiu i d’explotació de la xarxa tramviària resultant, i del projecte constructiu d’urbanització associat. El protocol inclou també una actualització de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental, que posarà al dia l’anterior estudi informatiu de 2011 per adaptar-lo al resultat del concurs d’idees sobre la superfície alliberada pel soterrament del tren. En aquest sentit el conseller ha incidit en la importància d’una mobilitat sostenible “com a part essencial de la lluita contra el canvi climàtic, que passa per tenir un bon sistema de transport públic”, titllant la perllongació del Trambaix a la ciutat com “un acte ben concret però que té una mirada molt global sobre el futur de Sant Feliu, del Baix Llobregat i del país”  (feu clic per escoltar l’àudio).

Per la seva banda l’alcalde Jordi San José ha detallat l’estat dels compromisos adquirits pel Ministeri de Foment en matèria de soterrament, que “actualment s’estan complint i que per tant no tenim cap element d’alarma”  (feu clic per escoltar l’àudio). L’alcalde ha assegurat que l’Ajuntament ha rebut la confirmació per part del responsable d’ADIF que l’aprovació definitiva del projecte constructiu del soterrament arribarà durant el mes de gener de 2019, i l’inici d’obres, com molt tard al desembre de 2019. Treballant sobre aquestes certeses, l’alcalde ha volgut posar l’accent en la importància del procés participatiu al que la ciutadania pot accedir a través del portal Decidim, i que portarà associats “dos elements molt importants per aquest 2019, un concurs d’idees i una consulta ciutadana”. En paraules de San José, “anem molt compassats en el calendari amb la participació i coordinació d’ATM, ADIF i Ajuntament, que ens fa pensar que, ara sí, tot està encarrilat i tot arribarà a bon port”  (feu clic per escoltar l’àudio).

El pressupost de les obres de perllongament del tramvia serà d’aproximadament 18 milions d’euros, i es preveu que tinguin una durada de 12 mesos, condicionada per la finalització de les obres d’ADIF, i anirà de la mà de la modificació del planejament urbanístic sorgit del concurs d’idees.

Font: Ajuntament de Sant Feliu

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here