La nova tarifa metropolitana  entra en vigor a partir de l’1 de gener de 2019. Tots els desplaçaments que tinguin origen i destinació a un dels 36 municipis metropolitans es podran fer amb títols d’una zona. Aquesta mesura va ser aprovada el passat 24 d’octubre per les administracions consorciades al si de l’ATM: la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

 

Per informar la ciutadania, l’ATM i l’AMB han posat en marxa aquesta darrera setmana de desembre una campanya informativa, que estarà activa durant tot el mes de gener de 2019. Principalment, la campanya se centra en ràdio, mitjans exteriors (autobusos i opis metropolitans), premsa, identificació en els punts de venda i xarxes socials.

 

L’1 de gener, d’aquí a quatre dies, els ciutadans podran comprovar que és més econòmic desplaçar-se en transport públic pels 36 municipis que conformen la Metròpolis Barcelona”, ha exposat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda. En aquest sentit, Poveda recorda que la nova tarifa metropolitana és un “acord històric, que acaba amb un greuge que afectava els desplaçaments quotidians dels ciutadans dels municipis metropolitans de la segona corona tarifaria”.


“Com mesures com aquestes, afavorim i facilitem el canvi d’hàbits cap a una mobilitat més sostenible”, ha exposat Poveda, que recorda l’objectiu de l’AMB de traspassar usuaris del vehicle privat al transport públic i reduir la contaminació atmosfèrica.

 

 

 

Municipis corona 1

 

zona tarifària

 

Municipis corona 2

 

zona tarifària

Badalona

1

Badia del Vallès

2C

Barcelona

1

Barberà del Vallès

2C

Castelldefels

1

Begues

2A

Cornellà de Llobregat

1

Castellbisbal

2B

Esplugues de Llobregat

1

Cerdanyola del Vallès

2C

Gavà

1

Cervelló

2B

l’Hospitalet de Llobregat

1

Corbera de Llobregat

2B

Montcada i Reixac

1

Molins de Rei

2B

Montgat

1

Pallejà

2B

El Prat de Llobregat

1

La Palma de Cervelló

2B

Sant Adrià de Besòs

1

El Papiol

2B

Sant Boi de Llobregat

1

Ripollet

2C

Sant Feliu de Llobregat

1

Sant Andreu de la Barca

2B

Sant Joan Despí

1

Sant Climent de Llobregat

2B

Sant Just Desvern

1

Sant Cugat del Vallès

2C

Santa Coloma de Gramenet

1

Sant Vicenç dels Horts

2B

Tiana

1

Santa Coloma de Cervelló

2B

Viladecans

1

Torrelles de Llobregat

2B

 

 

Cap municipi del sistema no ha canviat de zona tarifària, però a tots els desplaçaments que es facin dins l’àmbit dels 36 municipis metropolitans (que se situen a la primera corona i parcialment a les zones 2A, 2B i 2C de la segona corona) els aplica la nova tarifa d’una zona, tant si es fan amb títols integrats (excepció feta de la T-16) com si es fan amb bitllet senzill.

 

 A la resta de títols socials (Targeta rosa metropolitana, T-4, Passi pensionista i targeta de pensionista de FGC) i als altres títols propis dels operadors inicialment no els aplica aquesta mesura.

 

Les relacions entre les diferents zones del sistema tarifari continuen funcionant de la mateixa manera: cal comptar el nombre de zones per les quals es transita durant el trajecte (excepció feta de les relacions amb origen i destinació entre els 36 municipis metropolitans).

 

 

ESTALVI DIRECTE I MILLORES DE SERVEI

Aquesta homogeneïtzació tarifària arreu de la Metròpolis Barcelona suposarà per a alguns trajectes una reducció del preu del títol. En alguns casos, com amb la T-10, suposarà fins a gairebé un 50% d’estalvi directe.

  

Preus dels títols i estalvi econòmic

 

 

Preu 2 zones

Preu 1 zona

Estalvi econòmic

 

%

Bitllet senzill

3,10 €

2,20 €

0,90 €

29%

T-10

20,10 €

10,20 €

9,90 €

49%

T-50/30

43,50 €

T-70/30

88,05 €

60,90 €

27,15 €

31%

T-mes

72,70 €

54,00 €

18,70 €

26%

T-trimestre

196,50 €

145,30 €

51,20 €

26%

T-jove

142,00 €

105,00 €

37,00 €

26%

T-dia

13,10 €

8,60 €

4,50 €

34%

 

 

 Amb aquesta reducció del títol del bitllet, es preveu un augment de la demanda de transport públic. Previsiblement, s’estima un increment de 4,6 nous milions de viatges.

 

D’altra banda, des de l’AMB, es recorda que, a banda de la implantació de la tarifa metropolitana, des de l’organisme metropolità també s’estan treballant i desenvolupant millores del servei de transport públic i infraestructures en els 18 municipis metropolitans de la segona corona.

 

Tot, amb l’objectiu de fer més accessible el transport públic i facilitar a la ciutadania el canvi d’hàbits cap a una mobilitat més sostenible, minimitzant l’ús del vehicle privat i reduint la contaminació atmosfèrica de la metròpolis de Barcelona.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here