La unió de les vies del TramBaix i el TramBesós estan més a prop de ser una realitat. Avui divendres, el ple de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat el projecte de Barcelona en comú amb el suport d’ERC, el PSC i la CUP-Capgirem.

ERC ha desbloquejat el projecte impulsat per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que també ha rebut el suport dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy, de Demòcrates de Catalunya, i Juanjo Puigcorbé. El PDeCAT, Cs i el PP, hi han votat en contra.

Tot i que ERC ha votat de manera favorable a la proposta, han assenyalat que exigeixen garanties de finançament i concreció de dates. El passat mes de març, ERC havia votat negativament al projecte per falta de garanties amb les que els beneficis econòmics que suposarien l’augument de passatgers no anirien a la iniciativa privada, sinó a les arques públiques.

Per part del PSC, han criticat a Colau que hagi trigat quatre anys en aconseguir el suport polític a un projecte amb aval ciutadà i tècnic. Des de la CUP, havien posat com a principal condició per al vot favorable que es recuperés la gestió pública del tramvia, i han declarat que “el tramvia serà 100 públic o no serà”

Janet Sanz, la tinent d’alcalde de Mobilitat ha expressat que “L’any passat parlàvem de poder començar les obres aquest any. Aquest any parlem de començar-les l’any que ve. Tot depèn de les voluntats de totes i tots. L’acord el que recull és que ha de ser el més aviat possible”

Els vots negatius, per part del PDeCat s’han justificat per la manca de concreció del projecte per part de l’equip municipal i han retret a ERC el seu canvi de parer. Des de C’s han considerat que la unió per la Diagonal no és un projecte prioritari ja que consideren que abans cal atendre altres prioritats per millorar el transport públic. El PP, ha retret també la manca de concreció i la priorització de la finalització de la línia 9 de metro o millorar les rodalies com a projectes prioritaris.

Un cop aprovat, l’Autoritat del Transport Metropolità haurà de renegociar el conveni vigent amb l’empresa que explota el servei, i les noves condicions hauran de ser tornar a ser aprovades pel ple de Barcelona.

Font: ccma 

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here