Més de 40 persones voluntàries prenien part de la jornada “Fem dissabte”, promoguda per l’Ajuntament

La riera de Sant Climent de Llobregat ha estat objecte al llarg dels darrers temps de diferents actuacions de millora. Entre aquestes, aquest passat dissabte, el consistori programava la jornada de neteja “Fem dissabte”, emmarcada en el projecte Let’s Clean Up Europe!, a través de la qual es convidava a totes aquelles persones interessades a participar-hi a recollir les deixalles abandonades a la riera. Més 40 voluntaris i voluntàries, tant del municipi com de poblacions properes com Viladecans i Gavà, hi prenien part recollint al voltant de 2.100 quilos de material. Cal destacar la participació activa de l’entitat esportiva RunneringGirls.

Pel que fa a les deixalles recuperades, aquestes estaven formades en un 40 % per petits electrodomèstics, en un altre 40 % per plàstics, en un 10 % per fustes i vidres i en un 10 % per rebuig. Tot el material recuperat va ser lliurat a la deixalleria per tal que sigui tractat de manera adequada.

Aquest treball ve a completar les tasques de desbrossament realitzades aquest mateix mes de febrer per Aigües de Barcelona. Tot i que el manteniment de les rieres és responsabilitat de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), l’Ajuntament de Sant Climent treballa per tal de garantir el correcte estat de la zona a través també de mesures pròpies com els treballs per a la prevenció d’incendis realitzats per la brigada forestal del municipi creada amb persones en situació d’atur.

Un cop finalitzada la jornada l’alcalde, Isidre Sierra es mostrava “molt satisfet per la implicació ciutadana. Dies com el d’avui ens ajuden a posar de rellevància com d’important és que tots i totes prenguem part activa en mantenir el medi ambient. En aquest sentit em sento especial orgullós del treball de conscienciació dels més joves amb activitats com la propera neteja que es realitzarà amb els alumnes de sisè de l’escola Sant Climent que aquest curs treballen precisament l’impacte dels plàstics als àmbits fluvials”.

Font: Ajuntament de Sant Climent

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here