La companyia afirma que s’està operant “amb normalitat i sense incidències”
El personal de terra o treballadors del handling d’Iberia són els que realitzen les tasques de facturació, embarcaments de passatgers i càrrega i descàrrega d’equipatges per 27 companyies. Al Prat, ja van fer sis jornades de vaga aquest estiu -el 27 i 28 de juliol, el 24 i 25 d’agost i el 30 i 31 d’agost-, que van provocar cancel·lacions de centenars de vols i van afectar l’operativa habitual de l’aeroport sense generar incidències greus.
Ahir va començar una segona vaga del personal de terra d’Iberia, i que s’allargarà dues jornades més -23 i 24 de setembre-, per reclamar la necessitat d’acabar amb la temporalitat de la plantilla i de reorganitzar els torns de treball. De moment, l’aturada ha obligat a cancel·lar més de 200 vols de Vueling durant el pont de la Mercè.
Aquest dissabte, la companyia aèria va calcular en un 9,23% el seguiment de la vaga del handling i les principals dificultats a l’aeroport del Prat van ser a causa de les difícils condicions meteorològiques amb retards de fins a 45 minuts i una desena de cancel·lacions per les tempestes.
Iberia ha xifrat en un 7,09% el seguiment d’avui, en el segon dia de vaga. La companyia afirma que s’estan operant “amb normalitat i sense incidències” els vols, i “complint els serveis mínims”, ha assegurat Iberia en un breu comunicat.
Font: ACN