L’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, recull la proposta del president d’Aena, Maurici Lucena de reunir-se per abordar la convivència de l’aeroport amb l’entorn.
Mijoler vol abordar amb el president d’Aena tres assumptes que considera fonamentals: la impossibilitat que l’aeroport del Prat s’expandeixi més físicament, adaptar l’operativa de vols per minimitzar l’impacte acústic i ambiental, i la regularització dels barris que actualment continuïn afectats per la infraestructura.
Tot això ha exposat Mijoler a Lucena, en una carta en què li comunica la seva predisposició a mantenir una reunió per abordar la convivència de l’aeroport amb l’entorn, tal i com li va proposar Lucena el passat 17 de setembre. Per preparar la trobada, Mijoler es reunirà amb les AVV dels cinc barris pratencs més propers a l’aeroport.
“Defensar l’interès general és plantejar els límits d’infraestructures com l’aeroport del Prat”, afirma l’alcalde pratenc a la carta que ha enviat aquest dilluns a Lucena. Mijoler recorda que aquesta és l’única via per garantir que la infraestructura segueixi contribuint de manera sostenible al desenvolupament econòmic i social del territori en una època d’emergència climàtica.
Afegeix que “les noves generacions ens adverteixen de les conseqüències devastadores que tindrà sobre la vida al planeta l’escalfament global causat per les emissions que genera, entre d’altres, el tràfic aeri”. Així mateix, assenyala: “la greu contaminació que pateixen les metròpolis de Madrid i Barcelona no només ha portat la Comissió Europea a denunciar Espanya davant del Tribunal de Justícia de la UE, sinó que sobretot amenaça greument la salut de la ciutadania i causa centenars de morts prematures cada any”.
Per tot plegat, Mijoler recorda: “el creixement físic de l’aeroport del Prat ha arribat al límit”. Enlloc de plantejar ampliacions, Mijoler defensa la importància de “projectar i invertir en les infraestructures que garanteixin un sistema aeroportuari de país eficient, connectant per exemple l’aeroport del Prat amb d’altres com el de Vilobí, a Girona, i garantint la viabilitat d’aquest darrer”.
Així mateix, l’alcalde assenyala també a la carta que, més enllà de la mida de la infraestructura, també és clau dissenyar una operativa de vols que garanteixi “la bona convivència amb els municipis que l’envolten, eviti sorolls excessius i preservi la qualitat de vida del veïnat”.
En clau local, l’alcalde recorda també que una de les tasques pendents d’Aena pel que fa a l’aeroport del Prat és la desafectació del barri de les Palmeres, tal i com ha reclamat aquest mateix 2019 i de forma unànime el plenari de l’Ajuntament.
Font: Aj. Del Prat