El Govern va aprovar dilluns passat, declarar d’interès públic la línia que Adif està construint entre el centre de Barcelona i l’Aeroport i encarregar a Ferrocarrils de la Generalitat perquè exploti aquest nou servei, que està previst que entre en funcionament a partir del 2022
El conseller de Territori I Sostenibilitat, Damià Calvet, ha deixat clar en la roda de premsa posterior al Consell Executiu que no es tractarà d’un tren llançadora cap a l’Aeroport sinó d’una nova línia de Rodalies que creuarà tota la ciutat i s’aturarà als municipis de camí a l’Aeroport amb l’objectiu de donar “vertebració territorial”.
De fet, l’estació de Sants només serà una de les estacions on s’aturi i continuarà el seu trajecte cap a Sant Andreu Comtal o l’Aeroport. El conseller ha reiterat que cal fer front a l’emergència climàtica “amb més i millor transport públic” i “efectivitat”.
El Govern podrà demanar gestionar aquesta línia –R-aeroport- ja que l’Estatut atribueix a al Generalitat la competència exclusiva sobre els trens que circulen íntegrament per territori català amb independència del seu titular.Les obres que està executant Adif tenen uns 4,5 quilòmetres de longitud, des de l’estació del Prat de Llobregat fins a la T-1 de l’Aeroport del Prat i inclou noves estacions a les terminals i un intercanvi amb la línia 9 de metro.
Una vegada dutes a terme les proves tècniques i de seguretat corresponents, es podrà establir un nou servei ferroviari entre la ciutat de Barcelona i l’Aeroport, tot i que es preveu que no sigui almenys fins el 2022. A partir d’aleshores, l’oferta millorarà l’actual, que consta d’un tren cada 30 minuts des de la T2.
Font: ACN