L’Ajuntament de Martorell va presentar el passat 6 d’agost el nou Servei d’Agents d’Atenció a les Persones. Quatre joves formats en l’àmbit social recorreran la via pública per vetllar que la ciutadania en faci bon ús, i detectar i evitar conductes incíviques. Serà per la via de la sensibilització i conscienciació, tot i que també treballaran en xarxa amb la Policia Local per abordar conflictes que no se solucionin amb el diàleg.
Els agents recorreran carrers, places, parcs, jardins i terrasses de Martorell des d’aquest cap de setmana, especialment en aquelles franges horàries – tarda, vespre i nit-, en les que hi ha més concurrència. Tindran l’objectiu de promoure el civisme a l’espai públic; vetllar per al seu correcte manteniment i ús; informar de les ordenances municipals de convivència ciutadana i detectar-ne incompliments; detectar conflictes que requereixin d’actuacions específiques; treballar en xarxa amb la Policia Local i informar dels recursos municipals en convivència i civisme.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, va explicar que el nou servei vol evitar situacions de conflicte: “Hem detectat alguns comportaments incívics per part de determinats col·lectius. Des del diàleg i la pedagogia, els agents conscienciaran que l’espai públic és de tots, un punt de trobada on ens relacionem i on hem de mantenir unes mínimes normes de convivència. Com ara respectar el descans dels veïns, la neteja o no consumir-hi alcohol, cosa que sempre ha estat prohibida”.
La funció dels agents no serà sancionadora: “La via prèvia a la sanció és la conscienciació, la de parlar amb aquests col·lectius”, destaca l’alcalde. Tot i així, exposa que “es treballarà en xarxa. Quan hi hagi una situació de conflicte que no es pugui solventar amb el diàleg o perquè és reiterada, s’informarà la Policia Local, que actuarà amb imposició de sanció i fins i tot amb detencions, segons la gravetat dels fets”.
Laura Serrats és una dels quatre agents que estan recorrent Martorell. Diu que “estem molt motivats i amb moltes ganes de conscienciar i de sensibilitzar la població, sobretot els joves i adolescents, per guanyar civisme i qualitat de vida al poble”.
L’agent va recordar que “el primer que farem serà mirar el plànol de Martorell i marcar uns punts i unes rutes. Començarem anant a parcs i també als negocis. Parlarem amb els propietaris i amb els veïns. Tothom qui vulgui ens pot fer arribar queixes, propostes de millora, informacions i incidències”.
A més de la via presencial al carrer, els martorellencs ja poden posar-se en contacte amb aquest nou servei a través de dos números de telèfon: el 93 774 26 26 i el 93 775 00 50, amb l’extensió 6550 -atenció telefònica de dilluns a divendres de 07.30 a 22.00h i dissabtes i diumenges de 09.00 a 20.00h-. També s’hi pot accedir a través del correu electrònic asp@martorell.cat i de l’aplicació per a mòbils esMartorell.
Font: Aj. Martorell