L’automobilística SEAT produirà tres dels quatre dissabtes del mes de setembre amb l’objectiu de recuperar part de la producció que es va perdre a causa del tancament de la factoria de Martorell per la pandèmia de la COVID-19. L’acord, signat per la direcció de l’empresa i el comitè intercentres (CCOO, UGT i CGT), fixa que la línia 1, on s’assemblen l’Ibiza i l’Arona, tingui tres torns addicionals més els dissabtes 5, 19 i 26 de setembre.
A línia 2, on es fabrica el nou León i es produirà el Cupra Formentor, s’ha establert un torn addicional per al dissabte 19 de setembre. I a la línia 3, on es produeix l’Audi A1, s’han establert dos torns addicionals per als dissabtes 19 i 26 de setembre.
A més de l’aturada de la factoria durant la meitat del mes de març i gairebé tot el mes d’abril, la producció es va reprendre el passat 27 d’abril, SEAT manté tancada la planta de Martorell durant el mes d’agost.
Recuperació del mercat
Les vendes de SEAT a l’abril a Espanya van caure un 99,6% en comparació amb el mateix mes de l’exercici anterior, al maig van descendir un 79,3%, al juny van baixar un 49,5% i el mes de juliol passat van registrar una caiguda del 25,3%, segons dades de la patronal Anfac. En l’acumulat dels set primers mesos de l’any, les vendes de SEAT descendeixen un 47,5%.
Quant a les vendes mundials, SEAT va reduir un 12,7% els seus lliuraments, fins a les 48.200 unitats, mentre que al juliol de l’any anterior la marca espanyola va vendre 55.200 unitats a tot el món. Entre gener i juliol, les vendes mundials cauen un 34,6%, fins a les 241.600 unitats.
Font: Ajuntament de Martorell