Entre 2010 i 2018 s’han registrat una mitjana de 25 accidents anuals, amb un balanç tràgic de 9 víctimes mortals, 22 ferits greus i 368 lleus.

Des de fa anys, l’Ajuntament ve reclamant el desdoblament urgent d’aquesta carretera, una solució a l’alta sinistralitat i a la mobilitat de la zona

L’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires s’adhereix a la commemoració del Dia Mundial en Memòria de les Víctimes d’Accident de Trànsit que se celebra demà 15 de novembre, en el marc de la campanya promoguda per l’associació  PAT-APAT. Una data per reivindicar que des de fa anys es reclama el desdoblament urgent de la B-224, una via que ha registrat 228 accidents en el període 2010-2018, amb una mitjana anual d’una víctima mortal.

La carretera B-224 és una via amb una alta sinistralitat que compta amb diversos punts negres i amb un elevat volum de trànsit per les zones industrials que connecta, a més dels centres penitenciaris Brians 1 i 2. Segons dades de la PAT-APAT, en el període comprès entre 2010 i 2018 s’han registrat una mitjana de 25 accidents anuals, amb un balanç tràgic de 9 víctimes mortals, 22 ferits greus i 368 lleus. Al seu pas per Sant Esteve Sesrovires, aquesta via suporta un trànsit d’uns 20.000 vehicles diaris.

Des de fa anys, l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires ve reclamant el desdoblament urgent d’aquesta carretera, una solució a l’alta sinistralitat i a la mobilitat de la zona. Manca de pressupost, tramitacions i calendaris incomplerts, han anat ajornant el projecte.

L’any 2008 la Generalitat va sotmetre a informació pública el desdoblament de la B-224 entre Sant Llorenç d’Hortons i Martorell. Al gener de 2018, el Departament de Territori va presentar el projecte de traçat del desdoblament d’un primer tram de 2,5 quilòmetres, entre Martorell i Sant Esteve, que preveia iniciar al 2019 i que tampoc es va executar.

El darrer compromís de la Generalitat és licitar al 2021 les obres d’aquest primer tram, des del polígon Anoia de Sant Esteve fins a Martorell. L’alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, espera que “no hi hagi un nou incompliment de terminis perquè ja n’hem vist molts” i reivindica que “malgrat se’ns diu que hi haurà un petit tram de 2,5 km que pot començar l’any que ve, queda encara tota la resta de trams que són potser els de més perillositat i, per tant, continuem reclamant el desdoblament de tota la carretera i que sigui el més ràpid possible”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here