L’Ajuntament d’Abrera posa en funcionament el proper 1 de desembre una modificació i millora del servei que inclou un bus a demanda
Des del passat mes de gener, Abrera està dins el Servei Tarifari Integrat, cosa que permet utilitzar diferents modes de transport, realitzant una única validació.
A partir del proper dimarts 1 de desembre, el nou servei de transport urbà d’Abrera arribarà a tots els barris del municipi. S’ha impulsat un servei de Transport Urbà que suposa una inversió important per l’ajuntament, així i tot, s’aposta pel transport sostenible i s’incrementa la inversió en aquesta línia, amb les següents millores:
– Ampliació dels horaris
– Ampliació de la línia (es canvia dels 45 km de línia a 84 km de la nova línia)
– Ampliació del nombre de parades, es passa de les 17 actuals a les 25 parades a partir de l’1 de desembre (3 d’elles sota demanda)
– Servei de bus tots els 365 dies l’any, de dilluns a diumenge.
– Incorporació d’un bus adaptat i més modern
Aquesta reestructuració i ampliació de la linia s’ha dut a terme treballant juntament amb la les diferents associacions de veïns del municipi.
Una millora destacable, també, és la incorporació d’un nou servei de transport a demanda, que l’Ajuntament d’Abrera posa en funcionament amb l’assessorament de l’AMTU, i que permetrà que els diferents barris del municipi, on fins ara no arribava el bus urbà, disposin d’un servei de transport públic que les connecti amb el nucli urbà tots els dies de la setmana, és a dir, de dilluns a diumenge. Abrera serà el primer municipi de tots els que componen l’AMTU que tindrà parades a la demanda a través d’una APP moderna i intuïtiva: TADCAT.
Les noves parades de transport a demanda que s’incorporen al servei de transport urbà són: estan ubicades a Can Vilalba i Can Torres. Per desplaçar-se des d’aquests barris fins a qualsevol altre punt del municipi, els usuaris podran sol·licitar el servei a través de l’app de l’AMTU, anomenada TADCAT, o del telèfon 900 69 65 66 (de dilluns a divendres de 8 a 20 h)
App TAD CAT
El funcionament de l’app és molt senzill. L’usuari només ha d’indicar la parada d’origen i la de destinació del viatge, i l’hora en què farà ús del servei. Aquesta petició s’haurà de realitzar amb uns 10minuts d’antel·lació aproximadament. L’avantatge de l’app és que l’usuari, a més de realitzar les reserves, també pot consultar l’horari de pas del servei, veure les reserves realitzades, pendents i en curs , i anul·lar reserves.
En el viatge de tornada – quan la destinació és alguna de les parades a demanda – no cal fer la reserva del servei, sinó només indicar al conductor la parada de destí corresponent.
Abrera, integrada a l’ATM
Des del passat mes de gener, Abrera està integrada dins el sistema tarifari de l’ATM de Barcelona.
La integració tarifària ens permet als ciutadans d’Abrera de desplaçar-se allà on desitgin, pagant una única vegada i validant un sol cop el títol de transport, encara que canviïn de mode.
Això beneficia a totes i tots els i les usuàries dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) així com de l’autobús urbà i interurbà de tot l’àmbit de l’Autoritat metropolitana de Barcelona, ja que es poden desplaçar amb un cost molt més reduït.
L’ alcalde, d’Abrera, Jesús Naharro, ha destacat que el disseny del Nou Servei del Bus Urbà és “fruit del treball conjunt entre l’Ajuntament i les associacions dels barris del nostre municipi. Hem treballat intensament per oferir a les nostres veïnes i veïns un Bus Urbà més accessible i proper, amb més servei, també durant els dies festius, que podrem gaudir a partir del dimarts 1 de desembre. Amb el nou bus d’Abrera millorem la mobilitat de les nostres veïnes i veïns, ja que els horaris s’han planificat de manera coordinada per facilitar l’enllaç amb altres transports públics, com els ferrocarrils. A més, el servei sota demanda, amb les noves parades, permetrà que el bus urbà arribi més lluny de forma optimitzada. Una vegada més, agraïm la col·laboració de les entitats veïnals en el projecte, que ben aviat entrarà en funcionament”.
Per la seva part, el regidor de Mobilitat i Transport, Jordi Moreno, feia esment de les característiques i els avantatges que suposarà respecte al medi ambient: “Hem apostat per un nou servei de bus urbà que sigui més nou, ecològic i amb una sèrie d’avantatges: amb un 30% d’estalvi en combustible, amb un estalvi del 80% en el soroll, un estalvi del 20% en cost per litre o per quilòmetre, una reducció del 25% en CO2, un estalvi de 90% en NoX i un estalvi del 69% en partícules. Passem de fer en aquests moments 45.000 km a 85.000 km, això dona una idea de l’increment del servei que es posarà en marxa a partir de l’1 de desembre”.
El director de projectes de l’empresa Doymo, David Soler, va destacar la importància d’arribar a tots els punts dels diferents barris gràcies al servei a demanda: “Vam pensar que no podia ser que l’autobús fes tota la volta per les urbanitzacions perquè són complicades, però si que podria anar quan hi hagués una persona que ho sol·licités. Llavors vam pensar en fer una xarxa que tot i que sigui ràpida però alhora possibilitem que quan hi hagi una trucada aquesta persona pugui agafar el bus en aquests punts ”.
Sobre l’AMTU
L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) treballa per la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Actualment té 111 entitats associades d’arreu de Catalunya: 105 ajuntaments, 1 Entitat Municipal Descentralitzada, i 5 consells comarcals, amb una població representada de més de 2 milions d’habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 44 milions anualment.
Font: Aj. Abrera