La Federació de Municipis i la Fundació Pi i Sunyer reconeixen l’estratègia de promoció per al sector turístic en temps de pandèmia, portada a terme pel Consorci de Turisme, com a experiència innovadora i de qualitat que pot servir de referència per a altres entitats locals
Amb l’arribada de la pandèmia, el Consorci de Turisme del Baix Llobregat va reorientar l’estratègia de promoció turística de la comarca per tal d’ajudar a les empreses del sector, molt afectades econòmicament.
La campanya #elbaixllobregatdesdecasa, fruit d’una actuació ràpida davant d’una situació imprevisible, va ser dissenyada posant en valor el gran esforç que van fer les empreses del sector turístic, malgrat les complicacions que estaven afrontant, oferint nous productes i serveis d’acord amb les noves tendències de consum i va aconseguir dissenyar un seguit d’accions d’inspiració de l’oferta turística, de sensibilització i fidelització del públic objectiu del Baix Llobregat. La promoció d’un turisme sostenible i de proximitat va ser un dels punts forts de l’experiència, ja que, tot i ser reactiva, tenia com a objectiu consolidar i potenciar la comarca no només immediatament, sinó també a mig i llarg termini.
A banda de generar nous continguts adreçats a la ciutadania, es va adaptar també l’estratègia de promoció a les necessitats de l’hostaleria, alimentació, pagesia… Tot i que es tracta d’una experiència que va sorgir de forma reaccionària, moltes de les nombroses actuacions dutes a terme s’han consolidat i formen part del Pla d’Actuacions Comarcal del Baix Llobregat 2020-2023, del Consell Comarcal del Baix Llobregat, amb una estratègia molt clara cap al consum de proximitat i el turisme sostenible.
El Banc de Bones Pràctiques dels governs locals té com a objectiu promoure la millora i la innovació en els governs locals, a través de la difusió d’experiències, seguint una metodologia comuna, i la reflexió d’intercanvi de coneixement sobre polítiques locals.
Font: Consell Comarcal del Baix Llobregat