Mentre alguns sectors econòmics i polítics intenten reobrir la carpeta de l’ampliació de l’aeroport del Prat proposada per AENA, l’Ajuntament del Prat de Llobregat posa el dit a la nafra dels compromisos incomplerts per part de les altres administracions, una qüestió que no sembla interessar massa als poders econòmics i mediàtics catalans.
L’Ajuntament ha elaborat un document titulat “Síntesi dels dictàmens encarregats per l’Ajuntament del Prat sobre la possible ampliació de l’aeroport de Barcelona- El Prat”. Aquest dilluns, a partir de les conclusions de l’informe, el director d’Acció Ambiental i Energia de l’Ajuntament, Joan Herrera, la gerent del Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat, María José Albaladejo, i Narcís Prat, professor emèrit d’Ecologia de la UB i un dels principals experts europeus en sistemes aquàtics, han explicat les conseqüències de la desprotecció del Delta durant una visita pels diferents espais naturals del municipi.
L’Ajuntament reclama que es faci un auditoria ambiental per conèixer amb exactitud quina és la situació actual del Delta i l’impacte que tenen les infraestructures ja en funcionament com l’aeroport i el port. Es reclamen a les diferents administracions implicades, la Generalitat, l’Estat espanyol i la Unió Europea, les compensacions ambientals a realitzar per falta d’efectivitat de les mesures acordades fins ara. En aquest sentit, el consistori pratenc exigeix el compliment de les mesures de compensació ambientals acordades després de l’anterior ampliació de l’aeroport ara fa 20 anys.
L’Ajuntament denuncia també l’escàs desenvolupament del corredor biològic que hauria d’assegurar la connectivitat ecològica entre la Ricarda i el Remolar, les dues llacunes que segons els projectes defensats per Maurici Lucena, president d’AENA, i Jordi Puigneró, vicepresident del Govern de la Generalitat, podrien quedar greument afectades per la possible ampliació de l’aeroport. Entre les mesures que es sol·liciten hi ha les que haurien de fer front a la regressió del litoral i les que haurien de permetre revertir la pèrdua de llacunes, zones humides i recursos hídrics.
En definitiva, l’Ajuntament del Prat de Llobregat, lluny de quedar-se en el simple no a l’ampliació de l’aeroport col·loca a Generalitat i Govern central davant les seves responsabilitats en relació amb el Delta del Llobregat.
Font: Ajuntament del Prat de Llobregat
Fotografia de Narcís Prat: Ecomandanga