Pere Macias ( a la fotografia) és un cas a destacar en la política catalana. La seva profunda convicció a favor de la mobilitat sostenible l’ha portat, en un exercici de coherència, a allunyar-se dels posicionaments tradicionals convergents per apropar-se als postulats de l’esquerra. Macias, enginyer de camins, canals i ports, i professor en excedència de la Universitat Politècnica de Catalunya, és un expert en mobilitat. Després de ser conseller de Medi Ambient i Habitatge i de Política Territorial i Obres Públiques del Govern de Jordi Pujol i portaveu de CIU al Congrés de Diputats, retirat ja de la política va ser nomenat l’any 2015, per l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau, director tècnic del projecte de la connexió dels dos tramvies per la Diagonal. Des de l’any 2018 és el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, designat pel Govern de coalició entre el PSOE i Unidas Podemos.
Entrevistat el programa “Cafè d’idees” de RTVE a Catalunya per la periodista Gemma Nierga, Macias va defensar ahir aferrissadament la unió del tramvia per la Diagonal, a la que tant s’han oposat CIU i Junts. Va assenyalar que entre el 2025 i el 2026, Barcelona disposarà “d’una Diagonal de les persones en contra de la Diagonal dels cotxes”. També va ressaltar la importància de que ara tiri endavant la connexió del Tram fins la plaça Verdaguer, com a primera fase del projecte.
Pel que fa a Rodalies de RENFE va destacar que, en data d’abans d’ahir, hi ha 555 milions d’euros adjudicats en obres. Va citar diverses inversions que afecten al Baix Llobregat, com el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, que ja s’està realitzant, la remodelació de la estació de Molins de Rei o les millores en el tram entre Castellbisbal i Martorell. Macias va criticar el període de govern d’Aznar en el que les inversions es van desviar als trens d’alta velocitat amb origen i destinació a Madrid, enlloc de ser aplicats a la millora de Rodalies, i va reconèixer que aquest fet justifica l’escepticisme de molta gent. Però també va assegurar que, ara, l’esforç inversor és real, i que a conseqüència de les moltes inversions hi haurà un període d’afectacions en el servei provocat per les obres de millora. Macias es va mostrar optimista sobre la futura capacitat de Rodalies per oferir un servei de qualitat als usuaris i usuàries del tren.
Font i imatge : RTVE