Important roda de premsa dels directius de Volkswagen a Wolfsburg, la ciutat alemanya on la companyia té la seva seu. L’empresa va confirmar aquest dijous la seva intenció d’atorgar la fabricació d’un cotxe petit elèctric a la planta de Martorell a partir del 2025. Ara bé, el grup automobilístic condiciona la decisió final a rebre ajudes públiques: els plans estan subjectes, han dit, “a les condicions generals i als incentius governamentals” per desenvolupar el projecte.
La Comissió Europea ja ha autoritzat les ajudes públiques de 3.000 milions d’euros al Projecte estratègic per a la recuperació i la transformació econòmica (PERTE) del vehicle elèctric i connectat: aquestes ajudes les gestiona el Govern central. Aquest és un dels eixos del pla de recuperació postcovid que estarà finançat en part pel fons de recuperació europeu, que vol accelerar la transició a una mobilitat més sostenible i connectada.
El conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, s’ha afanyat a demanar al Govern de PSOE i Unidas Podemos que acceleri les ajudes i ha afirmat que els projectes de Volkswagen garantiran “el lideratge de Catalunya en la transició cap a la mobilitat sostenible. Per a Torrent la decisió de la marca és “transcendental”. Pel diari conservador OKdiario “Moncloa ha pressionat” la companyia alemanya “per portar producció a Catalunya”.
Volkswagen, que també ha confirmat la fabricació d’un model SUV a la seva fabrica de Pamplona, ha fet públic el seu pla d’inversions de 159.000 milions d’euros en els pròxims 5 anys. La marca pretén que el 25 per cent dels vehicles que es venguin el 2026 tinguin motor elèctric.
Fotografia: CCMA