El Ministeri de Transports del Govern central ha anunciat la propera licitació de l’estudi de línia ferroviària entre Castelldefels i Cornellà, conegut com a “metro del Delta”, perquè fa anys es prèvia com la L12 de Ferrocarrils de la Generalitat.
Aquesta és una vella reivindicació dels ajuntaments de Castelldefels, Gavà i Sant Boi de Llobregat. Ara, per fi, sortirà a concurs públic la redacció del nou estudi d’alternatives per a la futura connexió ferroviària entre Castelldefels i Barcelona amb un cost de 1.871.870 d’euros (IVA inclòs) . El projecte forma part del Pla de Rodalies 2020-2030.
La licitació està prevista per al primer trimestre de l’any 2022. Estudiarà les alternatives tècniques que es puguin plantejar per a l’establiment de una nova línia ferroviària, amb les característiques adequades per a prestació del servei de Rodalies entre Castelldefels i Barcelona. Significarà disposar d’una nova entrada de la línia de RENFE de la costa. En paral·lel es realitzarà l’anàlisi funcional de la continuació de la línia dins el nucli urbà de Barcelona, com a tercer itinerari complementari als dos túnels de Rodalies avui existents.
Aquesta actuació portava deu anys paralitzada i s’inscriu dins la voluntat del govern de PSOE i Unidas Podemos de millorar la xarxa de Rodalies de RENFE a Barcelona i d’apostar pel ferrocarril com a part de l’estratègia per lluitar contra les emissions provinents del transport privat.
Font: Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana
Fotografia: Elnacional.cat