L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) busquen un operador que gestioni el servei de bicicletes públiques per 60’8 milions d’euros.
El nou servei metropolità AMBici posarà a disposició de la ciutadania fins a 2.600 bicicletes elèctriques i 236 estacions d’estacionament, la meitat de les quals tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d’ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.
AMBici arribarà a 15 municipis metropolitans, 11 del quals són de la comarca del Baix Llobregat: Cornellà de Llobregat, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, San Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí , Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. El servei inclou també els municipis de l’Hospitalet, Santa Coloma de Gramenet, Badalona i Sant Adrià del Besós.
AMBici es posarà en marxa el proper any 2022. La setmana passada TMB va aprovar, a través de la Societat Projectes i Serveis de Mobilitat (PSM), la licitació del contracte d’implantació, manteniment i gestió del servei de bicicleta pública metropolitana de Barcelona. El termini de presentació d’ofertes s’acaba a mitjans de febrer de l’any que ve i està previst adjudicar el contacte a principis del mes de juny .El darrer trimestre de 2022 el servei començarà a operar en alguns municipis i el desplegament total conclourà durant el primet trimestre de 2023.
Aquest nou servei recull l’esperit de l’e-Bicibox i pren el Bicing com a referent. S’emmarca en l’estratègia de l’AMB, presidida per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, concretada en el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU).
Font: AMB i TMB