La planta de Nissan a Sant Andreu de la Barca podria quedar fora dels acords de reindustrialització de les instal·lacions de l’empresa tancada.
Els propietaris de les naus de Sant Andreu han anunciat que volen renovar-les i que potser les podrien vendre pel seu compte. Aquest fet, implicaria, com a mínim, un retard considerable en la implantació del nou projecte previst per la Taula de Reindustrialització.
No és aquest l’únic canvi que afecta el futur de les tres instal·lacions de Nissan a Catalunya. L’empresa Silence, de motos elèctriques, que s’hauria de fer càrrec de les instal·lacions de Montcada i Reixac, ha enviat una carta a la Taula platejant conèixer la decisió sobre el seu projecte i advertint que de no ser escollida per ubicar-se a Montcada no estaria interessada en continuar dins el procés. La nova situació esta relacionada amb la noticia de Sant Andreu: sembla que el Hub d’electromobilitat ,liderat per QEV Technologies, proposa traslladar els actius de la planta del Baix Llobregat a Montcada, unificant les dues plantes en una i oferint a Silence un espai a la Zona Franca.
No tot són però complicacions: la Comissió Europea ha aprovat crear un fons d’ajuda de 2’8 milions d’euros per reubicar uns 450 empleats de Nissan. El comissari d’Ocupació i Drets Socials, Nicolas Schmidt ha afirmat que “ la Unió Europea mostra la seva solidaritat amb els treballadors que s’han vist afectats per reestructuracions imprevistes”. El Govern espanyol va sol·licitar a Brussel·les un ajut del Fons d’Adaptació a la Globalització (FEAG) per poder prestar assistència als treballadors d’empreses proveïdores de Nissan a Catalunya. Del programa dissenyat pel Govern central, que inclou mesures per un valor de 3’3 milions d’euros, la UE aportaria el 85 % i el 15% restant el finançaria el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC).