El conseller d’Economia, Jaume Giró, va visitar dimarts la planta de SEAT a Martorell ( a la fotografia) . En el marc de la reunió celebrada ha manifestat que té “indicis” que les subvencions europees pel vehicle elèctric, en el marc del projecte PERTE, seran una realitat “a curt termini”.

Giró, acompanyat per alts càrrecs del Departament d’Economia, es va entrevistar amb el president de l’empresa, Wayne Griffiths, i amb el responsable d’electrificació  de SEAT, Alfonso Sancha. La ministra d’Indústria Reyes Maroto, havia anunciat, el dia abans, que la línia de suport del PERTE al vehicle elèctric i connectat és ja a “l’última fase” de la tramitació.

El conseller també va manifestar que Catalunya aspira a comptar amb una fàbrica de bateries i que disposa de terrenys per acollir-la, a prop de Martorell i també a Tarragona. Giró va realitzar una visita institucional a l’Ajuntament de Martorell, on va ser rebut per l’alcalde Xavier Fonollosa.

UGT i CCOO demanen mantenir l’ocupació sense reduir sous

D’altra banda, la setmana passada van començar les negociacions del 20é conveni col·lectiu de SEAT. UGT i CCOO han fet públic un comunicat en el que demanen a l’empresa que dirigeix Wayne Griffiths un pla industrial que garanteixi “l’estabilitat de tots els centres i el manteniment de les marques”. Els sindicats exigeixen una transició al cotxe elèctric que mantingui l’ocupació sense reduir sous, després que l’empresa hagi afirmat que l’arribada del cotxe elèctric suposarà un descens del 30% d’hores treballades i un excedent de plantilla.

Els sindicats també demanen que s’apliqui la reforma laboral en els contactes temporals, fomentant els indefinits, i acabar amb les subcontractacions amb sous per sota del que marca el conveni sectorial.

Font: ACN

Fotografia: Gencat.cat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here