El Ministeri de Mobilitat, Transports i Agenda Urbana ha presentat un nou projecte per potenciar l’ús del vehicle privat, en plena lluita contra el canvi climàtic. Després de la proposta d’ampliar l’A-2 entre Martorell i Igualada, que ha rebut dures crítiques des dels ajuntaments de Collbató i el Bruc, tal com ha explicat ElBaix.cat, ara li toca el torn a l’AP-7.
El ministeri que dirigeix l’exalcaldessa socialista de Gavà, Raquel Sánchez, ha anunciat que construirà un quart carril per sentit a l’AP-7 entre el Vendrell (Baix Penedès) i el Papiol (Baix Llobregat) (a la fotografia).
La previsió és licitar aquest any els diversos projectes que comportarà aquesta obra, que el Ministeri estima que costarà més de 200 milions d’euros. Ho va anunciar el passat dimecres, dia 13 d’abril, des de Vilafranca del Penedès, el secretari general d’infraestructures, Xavier Flores, que va subratllar la necessitat d’ampliar l’autopista després de l’alliberament dels peatges i el conseqüent increment de trànsit. També va informar que l’Estat ha descartat continuar el Quart cinturó (B-40) creuant les vinyes de l’Alt Penedès, fet que han agraït les autoritats de la comarca. Però, en canvi, va avançar que estudiarà enllaçar la B-40 amb l’A-2 i l’AP-7 amb un vial prop de Martorell, del que no va detallar el traçat ni l’impacte territorial.
Flores va explicar que cada dia passen 100.000 vehicles per l’AP-7 en el tram que hi ha entre el Vendrell i el Papiol. La xifra és quasi un 20% més que abans de l’alliberament dels peatges i un 50% més si s’analitza només el trànsit de camions. Aquest fet, segons el Ministeri, justifica la construcció d’un quart carril. Així doncs, la supressió de peatges portarà com a conseqüència una ampliació de la capacitat de les vies per a cotxes i camions, amb el conseqüent increment de la contaminació que, una vegada més, afectarà al Baix Llobregat.
Font: ACN
Fotografia: CCMA