Van ser una instal·lació polèmica i controvertida, escenari de no poques protestes (a la fotografia). El passat 31 d’agost de 2021 va acabar la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i La Jonquera: 258 quilòmetres d’autopista van quedar lliures de peatge. La noticia, ben acollida pels conductors i conductores que s’estalvien un diners, provocava però una altra conseqüència negativa: l’increment espectacular del pas de vehicles, en especial de camions, per l’AP-7. Fa pocs dies Elbaix.cat informava de la intenció del Ministeri de Transports d’ampliar un carril per banda de l’autopista en el tram entre el Papiol i el Vendrell, una mesura que difícilment es pot considerar coherent amb la lluita contra el canvi climàtic.
Ara, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat que entre ahir dimarts i aquest dimecres es desmantellen els peatges de Martorell. Les obres provoquen talls i desviaments. D’altra banda, ja s’ha començat a discutir el futur finançament del manteniment d’aquestes carreteres.
Diem adéu, doncs, a unes instal·lacions que van ser símbol d’una època, i que van provocar molts comentaris pel greuge comparatiu que es produïa amb altres territoris de l’Estat espanyol en els que els peatges eren pràcticament inexistents.