Les tan reivindicades obres de millora de la xarxa de Rodalies, deixada de la ma de Déu per l’Estat durant molts anys, comencen a materialitzar-se; però això provoca canvis en més de la meitat de les línies de Renfe a l’àrea de Barcelona, algunes al Baix Llobregat, en concret a les línies R1, R4 i R8.
Les obres suposen un impuls al Pla de Rodalies però són d’una gran complexitat. Entre les que afecten a la comarca cal destacar el ja iniciat fa mesos soterrament de les vies de ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat i la remodelació de l’estació de Molins de Rei. A més, el desenvolupament del corredor Mediterrani afecta al túnel de Castellbisbal i, de retruc, a Martorell.
Les afectacions a Rodalies de Catalunya es concretaran a les línies de tren R1 ( la línia del Maresme) i R4, que connecta el Vallès, el Baix Llobregat i Barcelona. El dia de Sant Jordi van començar uns canvis que es perllongaran fins al mes de febrer de 2023. Les obres limitaran la capacitat operativa i Renfe ha dissenyat una reprogramació de les línies afectades.
Les obres comportaran menys trens fins a Molins de Rei. En concret, a la línia Molins de Rei-L’Hospitalet els viatgers disposaran dels trens de l’R4: Una freqüència de 15 minuts enlloc de cada 10, com passava fins ara; durant les hores puntes, tant del matí com de la tarda, es reforçarà el servei garantint una freqüència de 6 trens per hora i sentit.
A la R8 Martorell- Granollers Centre per Cerdanyola Universitat, la circulació quedarà interrompuda entre Martorell i Rubí; el trajecte s’haurà de fer amb un servei d’autobús.
A la R4, els trens que surten i acaben a Martorell ho faran ara des de Castellbisbal. En el trajecte Sant Vicenç de Calders- Castellbisbal la freqüència serà de dos trens per hora i sentit; s’establirà un servei de reforç en autobús entre Castellbisbal i Martorell.
Les afectacions també es produiran durant els caps de setmana. I els trens amb origen o destinació a l’Aeroport del Prat faran el recorregut fins l’Estació de França.
Font: RENFE
Fotografia: BTV