Dilluns, 25 d’abril, primer dia feiner de les afectacions de les obres de RENFE en el servei de Rodalies. Aproximadament a les 2 de la tarda, un tren en direcció a Manresa s’atura a l’Hospitalet. Pels serveis de megafonia interna s’emet una avis: “Aquest tren acaba aquí el seu recorregut”, res més. Desconcert entre els passatgers; la majoria baixen del tren per buscar-ne un altre que els permeti continuar el seu viatge: cap indicació enlloc. De sobte, un passatger, des del vagó, crida que el tren continua ara cap a Blanes. Corredisses per tornar a pujar. Algunes persones no arriben a temps. Tan difícil era que l’avís especifiqués que, tot i que canviava de destinació, el tren continuaria i, per tant, els passatgers en direcció a Barcelona ( la majoria) no haguessin hagut de patir cap molèstia?
Mateix dia per la tarda. Segons indiquen els anuncis de l’estació d’Arc de Triomf un tren va en direcció a Castellbisbal: coherent amb el que havia avisat RENFE que la circulació en direcció a Martorell s’interrompia a Castellbisbal. Però a la pantalla del vagó diu destinació Martorell. Desconcert entre els passatgers, en especial d’alguns d’estrangers que no entenen res. Altres passatgers els hi expliquen que el recorregut en tren s’acaba a Castellbisbal, però ells diuen que la pantalla diu que arriba a Martorell. Tan difícil és canviar la informació de les pantalles?
Enfront d’aquesta desorganització. RENFE destacava la “certa normalitat” del primer dia feiner a Rodalies amb afectacions per les obres. Segons Mayte Castillo, directora de Rodalies, “només hi ha hagut alguna incidència puntual”. El president de RENFE, el català Isaías Táboas (a la fotografia), va fer una crida a la comprensió dels passatgers durant els propers mesos, tot admetent que hi haurà “patiments diversos”. El patiments serien menors si RENFE informés correctament a les persones usuàries. Les obres són necessàries, però una informació correcta, també.