El túnels del Garraf són la principal via de comunicació entre el Baix Llobregat i el Garraf per carretera, en cas de no voler utilitzar la vella ruta de les costa. És també un dels pocs peatges (a la fotografia) que queden a Catalunya i que depenen de la Generalitat.
Els accidents i col·lapses de circulació que pateix l’AP-7 han estat el pa de cada dia des que es van suprimir els peatges en aquella autopista. Al Baix Llobregat, aquest mateix dijous, 16 de juny, un motorista moria al quilòmetre 162 de l’AP-7, a l’altura del Papiol, en un xoc amb un camió. Aquests fets han posat en el punt de mira l’autovia C-32, que podria ser una alternativa per als vehicles que van des de Tarragona i el sud cap a Barcelona, un alternativa que l’elevat preu del peatge fa inviable especialment per als camions.
El Conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, d’ERC, antic alcalde socialista de Vilanova i la Geltrú, va obrir la caixa dels trons. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Elena va proposar que aixecar puntualment les barreres dels peatges de la C-32 podria arribar a ser una solució als embussos que es viuen des de fa setmanes a l’AP-7. El conseller d’Interior va reclamar a l’Estat el “rescat parcial de la C-32”, ja que, segons Elena, aquesta via acostuma a anar “buida” mentre l’altra autopista circula plena.
Immediatament, el vicepresident del Govern , Jordi Puigneró, de Junts, va sortir al pas de les afirmacions del seu company de Govern advertint que obrir els peatges del tram sud de la C-32 “ no és la solució” a la conflictiva situació que viu l’AP-7.
Puigneró, que ostenta les competències de Territori, i per tant sobre les infraestructures que depenen de la Generalitat, va descartar la proposta d’Elena i va insistir en el seu argument tradicional de donar la culpa al Govern central. Mentre els dos consellers discuteixen, s’apropa el pont de Sant Joan.
Fotografia: Sitges Actiu