Era una vella reivindicació de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP)  (a la fotografia), del sector del transport, d’ajuntaments i de moltes entitats: el carril bus segregat per la B-23,

La Generalitat ha iniciat la licitació de les obres d’un carril bus d’entrada a Barcelona  a la B-23 entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. L’objectiu és afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial.

Les obres estan valorades en 19’2 MEUR. Després de llarguíssimes negociacions, la licitació es fa ara possible després que la Generalitat i l’Estat van assolir un acord per al finançament de l’obra per part del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per mitjà dels fons Next Generation de la UE.

El tram tindrà una longitud de 7 quilòmetres des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 i la intersecció de l’Avinguda Diagonal amb l’Avinguda Albert Bastardas. Afecta, a més, als termes de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat.

La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen més de 600 expedicions de bus interurbanes que transporten al voltant de 4 milions de passatgers anuals.

El nou carril pot reduir  en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.

Una gran notícia per al Baix Llobregat i, sobre tot, per a les persones i entitats que han reivindicat aquesta alternativa durant molts anys enmig de moltes incomprensions i massa lentitud. La PTP recordava a les xarxes que ho reivindicava des del 2007: han passat quinze anys.

Font: Gencat

Fotografia: PTP

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here