ADIF va posar en servei el passat 20 d’agost el nou ramal ferroviari de Costablanca, entre Martorell i Castellbisbal (a la fotografia). Les obres formaven part de les tasques per avançar en el llargament reivindicat Corredor Mediterrani.
Aquest tram de via és conegut com La Porta d’Europa i permet enllaçar amb ample estàndard la infraestructura entre el Nus de Castellbisbal i la frontera francesa amb els trajectes entre el Nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, així com amb els altres territoris pels que circula el Corredor Mediterrani.
ADIF ha recuperat aquest traçat, que va quedar fora de servei a principis dels anys 80, quan va esdevenir operatiu el túnel de via doble de Castellbisbal, que discorre en paral·lel.
El nou ramal té una longitud de 1’8 km, dels quals 810 metres són en túnel. S’hi han col·locat 867’4 metres quadrats de pantalles per tal de reduir l’impacte acústic i ambiental.
Una vegada obtinguda l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, els trens de viatgers i de mercaderies poden deixar d’utilitzar temporalment el traçat existent entre Martorell i Castellbisbal per passar a circular pel nou ramal en via única. En el futur, el ramal de Costablanca continuarà en servei permetent incrementar la capacitat de circulació de trens en aquesta zona.
Font i fotografia: ADIF