El triomfalisme del Departament de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat en presentar el projecte de la nova connexió ràpida que el Govern prepara per enllaçar el centre de Barcelona amb l’aeroport del Prat (a la fotografia) va ser recollit per bona part dels mitjans de comunicació.  Es va destacar que la nova línia de FGC unirà Barcelona amb les terminals T1 i T2 de l’aeroport cada 15 minuts.

Però no tothom ho veu de la mateixa manera. La PTP ( Associació per la Promoció del Transport Públic) ha expressat els seus dubtes. Segons l’Associació la línia exclusiva Barcelona-Aeroport és “una solució pèssima per al futur de Rodalies”.

La PTP assegura que la llançadora compromet dues de les principals actuacions d’increment de capacitat de les línies de Rodalies: la generació de línies passants i l’equilibri de circulacions entre els dos túnels avui existents.

La PTP recorda que el fet que la llançadora proposada hagi de compartir vies amb la resta de serveis ferroviaris podria saturar el ja notable trànsit d’ambdós túnels, en especial el túnel de Plaça de Catalunya. La proposta no aprofita les vies d’apartat de la nova estació de l’aeroport, dificulta la rotació dels regionals i limita la millora de freqüències en altres línies com la R1, la R2, la R4 o la R3.

L’Associació per la Promoció del Transport Públic exigeix que els nous serveis responguin a les necessitats de mobilitat actual i futures del conjunt de la ciutadania, tenint en compte les limitacions de la xarxa ferroviària, en lloc d’esdevenir un producte Premium per a turistes o residents que viatgin en avió. La polèmica està servida.

Font: PTP

Fotografia: Taller d’Arquitectura Ricardo Bofill

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here