El passat dimecres, 28 de setembre, es va inaugurar l’exposició “Metròpolis d’avingudes” ( a la fotografia) a l’espai Mercè Sala de TMB, a l ‘Estació de Metro Diagonal de Barcelona. El lema de la mostra és “Grans carrers per a distàncies curtes” i es podrà visitar fins el 10 de gener.
L’objectiu de l’exposició és explicar el concepte d’avingudes metropolitanes que proposa el Pla Director Urbanístic metropolità, a partir del concurs d’idees Nusos i Cruïlles en el qual 53 equips van reflexionar sobre el futur de les infraestructures viàries.
L’exposició mostra una ciutat imaginada en la qual les vies, autopistes i carreteres s’han transformat en espais públics accessibles, sostenibles i integrats en la ciutat com en la natura. Un exercici que avui és difícil que facin els ciutadans i ciutadanes del Baix Llobregat, que pateixen ciutats i termes municipals trinxats per estructures viàries.
La mostra incorpora la representació gràfica i escrita, amb un mural de més de 25 metres que dibuixa la xarxa d’avingudes metropolitanes. Davant per davant, un mural de textos sintetitza i destaca els missatges més rellevants. Entre les propostes hi ha la idea d’una Gran Via metropolitana que connecti el Maresme amb el Baix Llobregat, de Montgat a Castelldefels. Es parla de portar el model Superilla a l’àrea metropolitana.
Des de l’equip de planejament del PDU, es destaca que de cara al 2050 es preveuen “escenaris de mobilitat en que el vehicle privat es pugui reduir en un 50%”. Caldrà superar, però, les reticències d’un sector de la societat que insisteix en el seu suposat “dret” a accedir a la ciutat de Barcelona en cotxe i, alhora, critica projectes com el pas del Tramvia per la Diagonal.
Font i fotografia: AMB