El passat dijous, 29 de setembre, el Grup Socialista-Units per Avançar al Parlament de Catalunya va registrar una proposta de resolució per a evitar que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya elimini els trens directes entre Igualada/Manresa i Barcelona (a la fotografia).
Aquesta és la previsió del Pla d’Actuació 2022/2026 de FGC, que indica que per anar a Barcelona des de Manresa i Igualada caldrà fer transbordament a Martorell. Aquest canvi afecta localitats del Baix Llobregat com Sant Esteve Sesrovires, Abrera, Olesa de Montserrat o Esparreguera.
Van acompanyar al Grup parlamentari, els alcaldes socialistes d’Abrera, Jesús Naharro, Eduard Rivas, d’Esparreguera, i Enric Carbonell, de Sant Esteve Sesrovires.
L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, va afirmar que “afegir un transbord tècnicament evitable és una nova barrera per l’ús dels FGC a la nostra zona”.
La diputada socialista Rocío García va lamentar que la Generalitat “perjudiqui els municipis del nord del Baix Llobregat i a la població usuària d’aquest transport públic”
El passat mes d’agost, elBaix.cat ja informava que l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, del Bloc Olesà, reclamava al Govern que el denominat “Metro del Baix Llobregat” de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que incrementarà les freqüències dels combois i retallarà el temps de trajecte, no finalitzi a Martorell sinó que arribi fins Olesa.
Font: PSC Baix Llobregat
Fotografia: Raiastur