Segons informa el sindicat CCOO, les condicions econòmiques de les concessions de restauració i venda de l’aeroport del Prat han estat un element de conflicte durant la pandèmia. Va arribar fins i tot al Congrés de Diputats amb l’aprovació d’una iniciativa que instava AENA a cercar acords equilibrats que permetessin a les empreses amortir les pèrdues , fins que els aeroports recuperessin la normalitat. La part fixa que els establiments de restauració han d’aportar ha estat un element de disputa durant la pandèmia.

La concessió del Bar del Taxi (a la fotografia) a l’Aeroport del Prat no ha arribat a obrir després de la pandèmia. Això ha provocat que les persones que hi treballaven hagin encadenat ERTOS fins arriba a esgotar les seves prestacions.

La disputa per qui ha de pagar les reparacions necessàries per tornar a posar en funcionament l’establiment ha arribat al punt que l’empresa (SERHS) ha decidit acomiadar 11 persones i retornar la concessió del punt de venda a AENA, entitat responsable de la gestió de la ciutat aeroportuària, que sembla més interessada en ampliar l’aeroport que en gestionar-lo correctament.

CCOO recordar a AENA que és una empresa amb un 51 % de capital públic i que no pot encarar aquests conflictes pensant exclusivament en el seu benefici econòmic, sinó que ha de prevaldre l’interès social, en aquest cas el manteniment dels llocs de treball.

CCOO reclama la rectificació d’AENA, l’empresa dirigida pel socialista Maurici Lucena, i la ràpida obertura i posada en funcionament del punt de venda per garantir la continuïtat dels llocs de treball i del seu servei a viatgers i viatgeres.

Font i fotografia: CCOO Baix Llobregat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here