TRAM ha fet públic el darrer Estudi de Satisfacció de Viatgers. A la pregunta “Quina nota global li donaria al servei actual de TRAM en una escala de 0 a 10”, les persones usuàries puntuen amb un notable alt el servei, amb una puntuació mitjana de 8’31 punts (8’33 a Trambaix i 8’30 a Trambesòs).
L’índex de Qualitat Percebuda dels usuaris i usuàries de les dues xarxes millora gairebé un punt respecte al darrer any, molt marcat per les restriccions de servei i normatives per evitar la propagació del virus del COVID-19.
Els atributs més ben valorats de la xarxa Trambaix són un any més la facilitat d’accés a l’andana i els tramvies, la puntualitat del servei i la rapidesa del trajecte. I els atributs que més han augmentat en valoració el 2021 han estat la neteja i el manteniment, i la freqüència de pas.
La persona usuària tipus del Trambaix és una dona (56’2%), entre 41 i 64 anys (40’5%), que viu a Barcelona (27’2%), tot i que la majoria no viu a la capital, i que fa un ús intensiu del tramvia, amb un o més d’un viatge al dia ( 66’7%), eminentment per motius laborals (62’5%).
L’estudi es va realitzar entre el 26 de maig i el 8 de juny a un total de 2.211 persones.
És una bona noticia que la ciutadania valori positivament aquest mitjà de transport públic, quan d’altres, com Rodalies o el servei de bus del Baix Llobregat Sud, presenten moltes deficiències i acumulen queixes. Aquest és un element més que reforça la reivindicació ( a la fotografia) que el Trambaix arribi fins a Molins de Rei i que a Barcelona s’uneixi amb el Trambesòs per la Diagonal.
Font: TRAM
Fotografia: Plataforma Volem el Trambaix